De BDI-II-vragenlijst is een revisie van de originele BDI uit 1961 en heeft 21 items met steeds vier uitspraken. De cliënt moet bij elk item die uitspraak aankruisen die het best beschrijft hoe hij zich de afgelopen twee weken gevoeld heeft. De...
Vragenlijst die een profiel oplevert waarmee een passende functie, beroep of opleiding gezocht kan worden. De PPT is de voor selectie bewerkte versie van het Beroepskeuze Zelf Onderzoek, 1995.Er zijn vier subtests, deze hebben betrekking op...
Vragenlijst met 35 items waarbij men bij elk item op een vijfpuntsschaal moet aangeven hoe gespannen of zenuwachtig men zich voelt (Spanningsschaal) en daarna separaat hoe vaak men het beschreven gedrag uitvoert (Frequentieschaal).De vijf...
Vragenlijst met 201 items met 2 tot 4 antwoordmogelijkheden. De 27 schalen en 42 aanvullende vragen richten zich op zeven onderzoeksgebieden:1. Kenmerken van het werk, met zeven schalen zoals: Werktempo/hoeveelheid, Emotionele belasting,...
De vragenlijst bestaat uit twee onderdelen (mogelijk uit te breiden tot drie): 1. vragen over relevante achtergrondgegevens van de organisatie en over demo- en biografische gegevens van de respondenten; 2. het standaardonderdeel; 3. (optioneel)...
Vragenlijst met 24 items van vier woorden. De werknemer moet aangeven welk woord hem in de werksituatie het best (B) en het minst (M) beschrijft. De vragenlijst is gebaseerd op het model van W.M. Marston, 1928 dat de eigenschappen Dominantie,...
Schaal die het effect van elke vorm van gespreks- of gedragstherapie zichtbaar wil maken. Hiertoe wordt bij elke therapiezitting de cliënt een kaart voorgelegd met acht soorten gevoelens waarvan hij op een vijfpuntsschaal (van ‘bijna...
Schaal met 21 vierkeuze-items waarbij cliënt moet aangeven welke uitspraak per item het beste weergeeft hoe hij zich de afgelopen week met vandaag erbij, heeft gevoeld. De items hebben o.a. betrekking op observeerbaar depressief gedrag,...
Vragenlijst met 24 schalen waarmee inhoudelijke kenmerken van functies vastgesteld kunnen worden. Steeds komt een bepaald aspect van de functie aan de orde met empirisch vastgestelde schaalwaarden voor schaalankers. Beoordelaars moeten een...
Vragenlijst met 32 uitspraken m.b.t. nauwgezetheid, volgorde, tijdschema's etc., waarop cliënt op een vijfpuntsschaal (nooit-zelden-soms-vaak-zeer vaak) moet antwoorden. Doordat de items te groeperen zijn in de volgende niet onafhankelijke...