Vragenlijst die de mate van agressie bij jeugdigen beoogt te meten. Het instrument bevat 32 items en bestaat uit één hoofddimensie, die het totaal aan agressief gedrag in kaart brengt. Daarbinnen wordt onderscheid gemaakt in twee subdimensies...
Vragenlijst met 30 items waarmee wordt beoogd om het construct ‘autonomie-gehechtheid’ te meten. Dit construct, zoals gemeten door de AGS-30 bestaat uit drie componenten/subschalen:- Zelfbewustzijn: de capaciteit om zich bewust te zijn van eigen...
Vragenlijst die is bedoeld om te worden gebruikt als screenings- en signaleringsinstrument voor suïcidaliteit onder jongeren. De VOZZ bevat 39 items op een vijfpuntsschaal, die betrekking hebben op gedachten, gevoelens en gedrag van de jongere...
Vragenlijst met 36 stellingen, die verdeeld zijn over twee subdimensies, die elk weer bestaan uit twee specifieke dimensies. De subdimensie ‘Interpersoonlijke vaardigheden' (VPV-Inter) bestaat uit de specifieke dimensies ‘Relationele...
Semigestructureerd klinisch interview waarmee wordt beoogd drie clusters van symptomen van posttraumatische stressstoornis te meten: herbeleving (5 items), vermijding (7 items) en verhoogde prikkelbaarheid (5 items). Eerst wordt met de Life...
Vragenlijst bestaande uit 24 vragen, die betrekking hebben op de symptomen die kenmerkend zijn voor kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS). Deze symptomen zijn ondergebracht in twee dimensies:- Interactieve en Communicatieve Vaardigheden...
Observatieschaal bestaande uit 60 vragen die betrekking hebben op het gedrag van de persoon, bijvoorbeeld ‘vergeet tijdens dagelijkse routinebezigheden wat hij aan het doen is (eten, verzorging, tafel dekken)'. De eerste 20 items hebben...
Methode bestaande uit zeven plaatjes met acht bijbehorende vragen. Elke vraag vertegenwoordigt een sociaal-cognitieve vaardigheid. De verhalen gaan over een sociale situatie waarin een kind geconfronteerd wordt met een probleem. Er zijn tevens...
Vragenlijst van 30 items die vijf subschalen met elk 5 items omvatten: Ondersteuning in het werk, Autonomie bij de werkzaamheden, Relaties met collega's, Aard van het werk en Arbeidsvoorwaarden. De leerkracht moet op een vijfpuntsschaal aangeven...
Vragenlijst met 25/21 items die verwijzen naar concreet gedrag, opvattingen en affect tussen een ouder en een kind. Op vijfpuntsschalen moet respondent aangeven in welke mate het gedrag voor komt of het item van toepassing is. M.b.v. een aparte...