Test voor het visuele geheugen, in het bijzonder de capaciteit van het kortetermijn-/werkgeheugen, het leervermogen en het langetermijngeheugen en herkenning van visuele in-formatie. Met behulp van een computerscherm worden vijftien testfiguren...
Ipsatieve vragenlijst die de vijf hoofdfactoren van persoonlijkheid meet: Vriendelijk, Extravert, Zorgvuldig, Stabiel en Open. Daarnaast bevat de vragenlijst aanvullende aspectmetingen: Behulpzaam, Soepel, Opgewekt, Dominant, Dynamisch,...
Dit is de verkorte versie van de ipsatieve vragenlijst Bfac plus. Deze Bfac plus S, meet dezelfde vijf hoofdfactoren van persoonlijkheid : Vriendelijk, Extravert, Zorgvuldig, Stabiel en Open. Daarnaast bevat de vragenlijst aanvullende...
Vragenlijst gericht op het kwantificeren van angst bij kinderen met 80 items verdeeld over vijf subschalen:- Angst voor falen en kritiek (FK): 23 items, bij 4 - 6 jarigen 17 items.- Angst voor het onbekende (O): 18 items.- Angst voor kleine...
Testbatterij voor het meten van het algemene intelligentieniveau, bestaande uit 15 subtests en 4 index-schalen. De subtests worden in een standaardvolgorde afgenomen, waarbij eerst de 10 kernsubtests worden afgenomen, eventueel gevolgd door de...
Zelfrapportagevragenlijst die gericht is op het identificeren van persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen. De IIP-64-NL bestaat uit twee delen met in totaal 64 items die gescoord worden op een vijfpuntsschaal van 0 t/m 4,...
Zelfrapportagevragenlijst met 53 items gericht op symptomen van psychopathologie. Het instrument omvat 9 dimensies die overlappen met psychiatrische syndromen:Somatische klachten (7 items).Cognitieve problemen (6 items)Interpersoonlijke...
Test bestaande uit vijf schalen: Inadequatie (IN), Volharding (VO), Sociale Inadequatie (SI), Recalcitrantie (RE) en Dominantie (DO). Elke schaal bestaat uit 20 zinnen, bijvoorbeeld ‘ik ben graag alleen'. Opdracht voor het kind is om voor elke...
Vragenlijst gericht op de beleving van het kind van schoolse taken. Er zijn in totaal 89 items en vier schalen:- Prestatiemotivatie (P): de intrinsieke motivatie van een kind om te presteren.- Negatieve Faalangst (F-): angst om te falen waardoor...