Vragenlijst met 66 items/stellingen verdeeld over vier schalen. De eerste 36 stellingen hebben betrekking op de schalen ‘Adaptieve coping’ (20 items, waarbij de score op één item niet wordt meegenomen bij de berekening van de schaalscore) en...
Niet-verbale test met 90 items die bestaat uit zes subtests met elk 13 tot 17 in moeilijkheidsgraad oplopende items. Er zijn drie redeneersubtests: ‘Categorieën’, ‘Analogieën’ en ‘Situaties’ (de ‘Redeneerschaal’) en drie meer ruimtelijke...
De toetsen ‘Rekenen-Basisbewerkingen voor groep 3 tot en met 8’ is een reeks van 11 toetsen (één toets voor leerjaar 3 en twee toetsen voor elk volgend leerjaar) die ontwikkeld is om te na te gaan in hoeverre de leerling de basisbewerkingen van...
Vragenlijst bestaande uit 24 vragen, die betrekking hebben op de symptomen die kenmerkend zijn voor kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS). Deze symptomen zijn ondergebracht in twee dimensies:- Interactieve en Communicatieve Vaardigheden...
Test bestaande uit de volgende 8 subtests:- Grootste stip aanstrepen (240 items): streep de grootste van 2 stippen aan;- Grootste getal aanstrepen - 1 cijfer (120 items): streep het grootste van 2 eencijferige getallen aan;- Grootste getal...
Deze niet-verbale test bestaat uit zes subtests met elk ca. 15 in moeilijkheidsgraad oplopende items. Er zijn drie redeneersubtests: Categorieën, Analogieën en Situaties en drie performale meer ruimtelijke subtests: Mozaïeken, Puzzels en...
De toetsen Technisch Lezen zijn onderdeel van een leerlingvolgsysteem en meten de technische leesvaardigheid van leerlingen uit groep 6 tot en met groep 8. De toets voor deze groepen bestaat uit één schaal, te weten Leestempo. Na de instructie...
Methode bestaande uit tien toetsen (zie beschrijving beoordeling Toetspakket Beginnende geletterdheid, 2008). De ‘oude' Letterkennistoets 1 en Letterkennistoets 2 zijn samengevoegd tot de nieuwe Letterkennistoets, de ‘oude' Analysetoets is...
"Op School" is een webbased volgsysteem voor het volgen van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen op school. Het instrument kan gebruikt worden voor het screenen van het gedrag van kinderen en voor het opstellen van een handelingsplan...
Methode bestaande uit tien toetsen:- Rijmtoets (april groep 1): meet het fonologisch bewustzijn (klankgroepen).- Woordenschattoets 1 (mei groep 1): meet kennis van woorden.- Woordenschattoets 2 (oktober en mei groep 2): meet kennis van woorden.-...