Zelfbeoordelingsinstrument, dat bestaat uit drie sets van 11 (dezelfde) schalen om effectief gedrag, behoeften en stressgedrag te beschrijven:- Empathy preference (Empathy)- Activity preference (Activity)- Thought preference (Thought)-...
Vragenlijst met twee onderdelen: 10 Behoeftenschalen die naar voorkeur voor bepaald gedrag en een bepaalde werkomgeving vragen en10 Rollenschalen die naar de waarneming van gedrag in werksituaties vragen.De PAPI is gebaseerd op de behoefte-druk...
Begeleidingsinstrument met 50 klachten en verschijnselen waarvan patiënt op vijfpuntsschalen moet aangeven hoe vaak deze de afgelopen week zijn ervaren.De 4DKL omvat vier subschalen: Distress (symptomen van stress en surmenage, 16 items),...
De observatieschaal ZAS heeft zes subschalen (totaal 40 items) waarin de geboden zorg op zes gebieden moet worden aangegeven (‘patiënt voert taak zelfstandig uit' tot ‘wordt geheel door begeleiderovergenomen') en 1 subschaal waarin de...
De vragenlijst kent vier versies, de oorspronkelijke GHQ-60 met 60 items (deze is niet voor Nederland bewerkt) en de korte versies GHQ-30 en GHQ-12 met evenveel positieve als negatieve items, gecorrigeerd voor instemtendentie en zonder...
Via een (vrij) interview worden observatie- en gespreksgegevens verzameld die na afloop gebruikt worden om de patiënt te beoordelen op de Hamiltonschaal. De 17 items van de beoordelingsschaal geven aan het interview een zekere richting; de items...
De beoordelingsschaal bestaat uit tien in omgangstaal gestelde items die elk op een zevenpuntsschaal worden gescoord. Scoring tijdens of na klinisch interview waarin de vragen ruim gesteld worden, gericht op aanwezigheid van door de patiënt...