Contact
Nieuwsbrief
Inloggen
Home
Beoordelingen
COTAN
Beoordelingssysteem
COTAN Documentatie
Nieuwsbrief
Contact
Colofon
Abonneren
FAQ
Home
-
Beoordelingen
Verwijder alle filters
Meetpretentie
opsporing van psychische problematiek, neuroticisme
algemeen intelligentieniveau
(25)
begrijpend lezen
(14)
beroepeninteresse
(10)
spellingsvaardigheid
(7)
persoonlijkheidsaspecten
(6)
persoonlijkheidskenmerken
(6)
persoonlijkheidseigenschappen
(6)
persoonlijkheid
(5)
psychopathologie
(4)
woordenschat
(4)
taal- en rekenniveau
(4)
aandacht en concentratie
(3)
algemeen capaciteitenniveau
(3)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(3)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
technische leesvaardigheid
(3)
kwaliteit van leven
(3)
leesvaardigheid
(3)
persoonlijkheidsdimensies
(3)
persoonlijkheidsfactoren
(3)
taalbegrip
(3)
technisch lezen
(3)
angst
(2)
arbeidstevredenheid
(2)
attitudes betreffende de opvoeding
(2)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(2)
taalvaardigheid
(2)
beroepsinteresse binnen het lbo/ibo
(2)
cognitieve ontwikkeling, schoolvorderingen, leervoorwaarden
(2)
depressie
(2)
depressieve symptomen
(2)
eenzaamheid
(2)
eetgedrag
(2)
gedrag in de werkomgeving
(2)
geletterdheid, beginnende
(2)
gezondheidsgerelateerde functionele toestand
(2)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(2)
klassikaal milieubesef
(2)
leeswoordenschat
(2)
mogelijk psychosociale problematiek
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
organisatiestress
(2)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
posttraumatische stress
(2)
posttraumatische stressstoornis
(2)
psychopathologie en persoonlijkheidskenmerken
(2)
rekenen en wiskunde
(2)
rekenvaardigheid
(2)
sociale vaardigheden
(2)
spannings- en vermijdingsaspecten van interpersoonlijk gedrag
(2)
spanningsbehoefte
(2)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
taalontwikkeling
(2)
toestandsangst en angstdispositie
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
kwaliteit van gezinsfunctioneren
(2)
aandacht en concentratie bij het verwerken van non-linguistische stimuli; interferentie-effecten
(1)
aandacht, flexibiliteit
(1)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
aanhoudende vermoeidheid, state
(1)
aanpassing van leiderschapsstijl aan specifieke situaties
(1)
aanpassingsmoeilijkheden, stress, algemeen (on)welbevinden
(1)
aard van uitspraakproblemen
(1)
invloed, voor leiderschap relevante soorten
(1)
actieve en passieve woordenschat
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
begrijpend lezen, afleiden van de hoofdgedachte uit informatieve tekst
(1)
afweermechanismen
(1)
alcoholbehoefte en drinkgedrag in bepaalde condities
(1)
algemeen intelligentieniveau, intelligentiefactoren
(1)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemeen welbevinden
(1)
algemene cognitieve ontwikkelingsstand
(1)
algemene malaise ten gevolge van radiotherapie
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
interne en externe locus of control
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst en depressie
(1)
angst voor situaties en objecten
(1)
angst voor tandheelkundige behandeling
(1)
angst, depressie en stress
(1)
anterograde amnesie
(1)
arbeidsbeleving in relatie tot behoeften en werksituatie
(1)
aspecten en gevolgen van beleidsvoering, arbeidstevredenheid
(1)
aspecten van gezondheid, veiligheid en welzijn in de arbeidssituatie
(1)
aspecten van zelfwaardering, globaal gevoel van eigenwaarde
(1)
aspecten/profiel van de werkomgeving
(1)
attitude t.a.v. lezen en leesmateriaal
(1)
attitude t.a.v. lezen, voorkeur voor lezen als vrijetijdsbesteding
(1)
attitude t.a.v. rechtsregels en rechtsfunctionarissen
(1)
attributiestijlen
(1)
auditief taalbegrip en mondeling taalgebruik
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
autismespectrumstoornissen
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
autonomie in het werk
(1)
big five persoonlijkheidsdomeinen en facetten
(1)
basisdimensies van de persoonlijkheid
(1)
basisfuncties en beginnend leren
(1)
basisstrategieën van het technisch lezen
(1)
basisvaardigheden
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en studievaardigheden
(1)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen van zeer korte teksten
(1)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
begrip van gesproken woorden
(1)
behandelverloop
(1)
beheersing van de grafeem foneem relatie in het aanvankelijk leesonderwijs
(1)
beheersingsniveau en aard van eventuele stagnaties in leesontwikkeling
(1)
beheersingsoriëntatie, verwachting door wie of wat invloed wordt uitgeoefend op de gezondheid, en in welke mate
(1)
behoefte individuele prominentie te bezitten
(1)
beleving door de klas van het vak wiskunde
(1)
beleving en frequentie van plezierige en onplezierige gebeurtenissen i.v.m. vaststellen van depressiviteitsniveau
(1)
beleving van de school en het onderwijs
(1)
beleving van meegemaakte gebeurtenissen, life events
(1)
benoemstoornissen, woordvindingsproblemen
(1)
de opvoedingsrelatie van de ouder met elk kind afzonderlijk
(1)
leerachterstanden op begrijpend en technisch lezen, spelling en inzichtelijk rekenen
(1)
aandacht
(1)
affectieve betekenis van begrippen
(1)
emotionele kant van depressiviteit
(1)
intelligentie (algemeen cognitief ontwikkelingsniveau), alsmede het niveau van een aantal cognitieve functies t.b.v. de diagnostiek van leermoeilijkheden en cognitieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
niet verbale intelligentie
(1)
verbale aanleg
(1)
intelligentieniveau en de geschiktheid voor de verschillende vormen van voortgezet onderwijs
(1)
intelligentieniveau, g-factor
(1)
persoonlijkheidsaspecten, vooral t.b.v. klinische psychodiagnostiek
(1)
beperkingen in vaardigheden en gedrag
(1)
boosheid en woede, als toestand en dispositie
(1)
borderline persoonlijkheidsstoornis
(1)
bronnen van werkstress
(1)
burnout
(1)
capaciteiten en belangstellingsrichtingen
(1)
capaciteiten en persoonlijkheidsdimensies t.b.v. selectie, loopbaan, mobiliteit en functie-analyse
(1)
capaciteiten: zowel aanleg- als aangeleerde factoren
(1)
catastrofale thema's bij paniekaanvallen
(1)
chronische en alledaagse stressoren
(1)
cognitie in sociale situaties
(1)
cognitief ontwikkelingsniveau, leergeschiktheid
(1)
cognitieve capaciteiten en vaardigheden
(1)
cognitieve component van pijn, attributies en eigen effectiviteitsverwachtingen
(1)
cognitieve copingreacties bij pijn
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve en affectieve ontwikkelingsproblemen
(1)
cognitieve functiestoornissen
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve taalontwikkeling, schoolvorderingen en leervoorwaarden
(1)
cognitieve vaardigheden
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(1)
commercieel inzicht
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
continue selectieve aandacht, concentratie
(1)
Controle-onzekerheid
(1)
coping i.v.m. hiv-infectie
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen, coping als persoonlijkheidsstijl
(1)
copingstijlen
(1)
cva-gebonden gedragsbeperkingen, gedragsuitval
(1)
deelvaardigheden t.b.v. het voorbereidend en aanvankelijk lezen en spellen
(1)
dementie
(1)
depressie als toestand
(1)
depressie als trek
(1)
depressie en vitale kenmerken ervan volgens DSM-III-R
(1)
diagnose van persoonlijkheidsstoornissen volgens DSM-IV en ICD-10
(1)
diagnose van psychopathologische verschijnselen
(1)
diagnostiek van de (vroeg)kinderlijke ontwikkeling
(1)
diagnostiek van depressie
(1)
didactische leerachterstand
(1)
diepgaande versus oppervlakkige leerstofverwerking
(1)
dimensies in de beoordeling van eigen persoonlijkheid
(1)
dimensies van interpersoonlijk gedrag, communicatie en repetitief/stereotiep gedrag, kenmerkend voor autismespectrumstoornissen
(1)
dissociatie
(1)
distress, depressie, angst, somatisatie
(1)
diverse aspecten van begrijpend lezen
(1)
dysgrafie
(1)
dyslexie
(1)
eenzaamheid, subjectieve sociale isolatie
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenbewerkingen
(1)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
emotionele problemen, indicatie van het ontwikkelingsniveau
(1)
ernst en perceptie van klachten bij multiple sclerosis (MS)
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
ervaren belasting en activiteitenniveau
(1)
ervaren gezondheid, psychisch welbevinden en activiteitenbeperkingen
(1)
ervaren lichamelijke en psychische gezondheidsproblemen en belemmering van dagelijkse activiteiten
(1)
evaluatie therapiegesprek
(1)
evalueren van behandelingen, trainingen en opleidingen
(1)
examenangst als dispositie
(1)
executieve functies
(1)
executieve functies op beschrijvend gedragsniveau
(1)
expliciteren en ontwikkelen van het totaal aan waardengebieden
(1)
faalangst
(1)
faalangst in toets- of testsituaties
(1)
faalangst: evaluatie angst en vermijdingstendens in taaksituaties tijdens de les
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
fantasiestijlen
(1)
fobieën
(1)
functioneren en welbevinden in de onderwijssituatie
(1)
functioneren van het kind zoals door de ouder gepercipieerd
(1)
functioneren van het semantisch geheugen
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
fundamentele kenmerken van heteroseksueel gedrag en beleving
(1)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedragskenmerken die duiden op een autismespectrumstoornis (ASS)
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gedragspatronen met betrekking tot begrip en productie van werkwoorden en zinnen
(1)
gedragsstijlen
(1)
gedragssymptomen van ADHD-problematiek
(1)
geestelijke gezondheidstoestand en sociaal functioneren
(1)
geheugen en werkgeheugen, aspecten van
(1)
geheugen, visueel
(1)
geheugenstoornissen
(1)
gemeenschappelijke perceptie van de klassituatie
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
gevoel over het behandelcontact
(1)
gezondheidstoestand
(1)
gezondheidstoestand, kwaliteit van leven van reumapatiënten
(1)
globaal niveau cognitieve ontwikkeling
(1)
handvoorkeur
(1)
hedonie
(1)
herbeleving en ontkenning van schokkende gebeurtenissen
(1)
herinneringen aan het opvoedgedrag van de ouders
(1)
conflict, cohesie en organisatie, zoals ervaren in het gezin
(1)
fobieën, identificeren van
(1)
numerieke aanleg
(1)
sociale angst als dispositie
(1)
sociaal klimaat van het gezin, belangrijke aspecten van het gezinsfunctioneren
(1)
hiaten in de beheersing van spellingleerstof
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
hostiliteit en dispositie tot agressief gedrag
(1)
houding t.o.v. sociale limieten: wetten, regels, normen en verwachtingen in de leefomgeving
(1)
huiswerkaspecten: situatie, moeilijkheden, studiegewoonten
(1)
hyperventilatie
(1)
hyperventilatiesyndroom
(1)
hypochondrie
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
warmte en dominantie, in de opvoeding ervaren
(1)
klachten met betrekking tot obsessief-compulsieve stoornis (OCS)
(1)
in organisatie bestaande bereidheid tot verandering
(1)
individueel niveau van sensori-motorische ontwikkeling binnen zeven structureel gerelateerde kennis- of vaardigheidsdomeinen
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intellectuele levensstijl of intellectualisme
(1)
intelligentie (niveau en structuur)
(1)
intelligentie en werkgeheugen
(1)
intelligentie(facetten)
(1)
intelligentie, niet-verbaal
(1)
intelligentieniveau, algemene factor
(1)
interesse in bepaald soort beroepen
(1)
interferentieverschijnselen in het cognitief functioneren door middel van kleur-woord benoeming
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
interpersoonlijke gedragsstijlen
(1)
inventarisatie van gedrags- en relationele moeilijkheden
(1)
inzicht in aanpak van administratieve problemen
(1)
inzicht in de wijze waarop ervaringen uit het verleden zijn geinterpreteerd
(1)
inzicht in gezinsrelaties, wijze waarop het kind de medegezinsleden ervaart
(1)
irrationele cognities
(1)
kans dat psychogene factoren rugpijn (mede) bepalen
(1)
kennis- en vaardigheidsniveau, studievaardigheid
(1)
kennisniveau wenselijk gedrag van leidinggevenden
(1)
kwaliteit intieme relatie
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
kwaliteit van het teamfunctioneren
(1)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leermotivatie, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en sociale wenselijkheid
(1)
leerstijl, combinatie van cognitieve verwerkingsactiviteiten en metacognitieve sturingsactiviteiten
(1)
leervoorwaarden
(1)
leervoorwaarden, cognitieve ontwikkeling
(1)
lees- en spellingvaardigheid
(1)
leesattitude; het geheel van positieve en negatieve gevoelens die kinderen voor lezen en leesmateriaal hebben
(1)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
lichamelijke en psychische klachten
(1)
lichamelijke, geestelijke en sociale gezondheid, algemene ervaring van gezondheid, lichamelijke pijn
(1)
luistervaardigheid
(1)
maatschappelijk functioneren, sociale rollen
(1)
Machiavellisme, koele berekenendheid versus sociale betrokkenheid
(1)
malingeren
(1)
manipulatief gedrag, politiek inzicht
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mening van ouders over de persoonlijkheid van hun kind
(1)
mentale en motorische ontwikkeling
(1)
mentale vaardigheid van de sporter
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
moeheid als trait
(1)
moeilijkheden en problemen in het gezin, zoals waargenomen door de ouders of verzorgers
(1)
momentane verwerkingscapaciteit voor complex visueel materiaal
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie voor psychotherapie
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
motoriek, verandering in bewegingspatroon
(1)
multiculturele effectiviteit
(1)
need for closure
(1)
neiging tot nadenken, cognitieve inspanningen verrichten en daarin plezier hebben
(1)
neuropsychologische ontwikkeling
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van grof motorisch functioneren
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
non verbaal geheugen (mits visuomotoriek intact)
(1)
obsessief-compulsief gedrag
(1)
(on)tevredenheid in het algemeen en over de relatie met de partner in het bijzonder
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
ondersteuningsbehoeften
(1)
ongewenst gedrag op school
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkelingsniveau
(1)
opleiding- en/of beroepskeuze
(1)
oplossingsgedrag bij rekenen, diagnose van rekenproblemen
(1)
opvattingen/meningen die een rol spelen in het onderwijsleerproces op school
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
passieve woordenschat
(1)
patiëntkenmerken
(1)
pavloviaanse temperamentvariabelen: sterkte van excitatie, sterkte van inhibitie en mobiliteit
(1)
perceptie van het gezin, actueel en ideaal
(1)
perceptie van leraar-leerlingrelatie
(1)
persoonlijkheid in de professionele context
(1)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen
(1)
persoonlijkheidsstijl
(1)
persoonlijkheidsstoornis, ernst van een
(1)
persoonlijkheidstypen volgens Jung
(1)
persoonlijkheidsvariabelen
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
persoonsbeoordeling m.b.v. standaardvocabulaire
(1)
pijnbeleving
(1)
planning, flexibiliteit
(1)
plannings- en organisatieproblemen voortkomend uit het Dyseksecutive Syndrome (v.h. frontaal syndroom)
(1)
positief affect en negatief affect
(1)
positieve en negatieve denkstijl
(1)
potentieel stressvolle gebeurtenissen in de opvoedingsomgeving en de positieve of negatieve beleving daarvan, zoals waargenomen door de ouders
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiegerichtheid in managementsituaties
(1)
prestatiemotief, negatieve faalangst, positieve faalangst en sociale wenselijkheid
(1)
prestatiemotivatie
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
prestatiemotivatie, werkstijlen
(1)
probleemoplossend vermogen van paren
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
proces van aanpassing aan kanker en het resultaat van de aanpassing
(1)
procrastinatie: neiging tot uitstellen in studie en dagelijks leven
(1)
profiel van (beroeps)belangstelling, vaardigheden, ervaringen en eigenschappen
(1)
psychisch en/of lichamelijk onwelbevinden
(1)
psychisch lijden
(1)
psychisch onwelbevinden als toestand, detectie van niet-psychotische psychiatrische aandoeningen, m.n. angst en depressie
(1)
psychische afhankelijkheid, autonomie
(1)
psychische draagkracht
(1)
eetstoornissen, psychologische en gedragskenmerken die daarmee samenhangen
(1)
psychopathie, psychopathische persoonlijkheidstrekken
(1)
psychosociale arbeidsbelasting en werkstress
(1)
psychosociale problemen
(1)
psychosociale vaardigheden
(1)
recent ervaren klachten, lichamelijk en psychisch, t.b.v. de screening van psychopathologie
(1)
reflexiviteit impulsiviteit, cognitief tempo
(1)
regelvaardigheid
(1)
regulatie: zelfredzaamheid en daarmee samenhangende problemen met zichzelf of met derden
(1)
reken- en wiskundevaardigheid op drie verschillende niveaus
(1)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
rekenen, deelvaardigheden van
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
rekenvaardigheid elementaire bewerkingen (automatisering)
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
relatie met partner (student ouderrelatie)
(1)
relatieve sterkte van vijf behoeftencategorieën in de (werk)situatie
(1)
rigiditeit
(1)
risico op dyslexie
(1)
risicotaxatie ten aanzien van delinquent gedrag en/of agressie
(1)
Ruward 1: handvaardigheid; Ruward 3: functionele mogelijkheden m.b.t. cognitieve, technische en sociale vaardigheden en fysieke belastbaarheid
(1)
schatting van de leer- en studievaardigheid
(1)
schatting van het algemeen intelligentieniveau
(1)
schatting van het premorbide intelligentieniveau
(1)
schoolvorderingen en intelligentie (prestatiegedeelte) en interesse i.v.m. voortgezet onderwijs
(1)
screening van alcoholverslaving of problematiek
(1)
screening van depressie
(1)
screening van depressie wat betreft frequentie
(1)
screening van depressie wat betreft intensiteit
(1)
screening van ontwikkelingsstoornissen en/of retardatie in de ontwikkeling en oriënterend onderzoek naar de ontwikkeling van het kind
(1)
screening van vertraagde en/of afwijkende taal en spraakontwikkeling
(1)
sekse-getypeerdheid, androgynie
(1)
selectie van ochtend- en avondtypen
(1)
slaapkwaliteit
(1)
sociaal-cognitieve vaardigheden in de school- en thuissituatie
(1)
sociaal-emotioneel functioneren
(1)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(1)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociale angst
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale redzaamheid
(1)
sociale steun: ondersteunende interacties en discrepanties tussen aanbod en behoefte
(1)
sociometrische structuur van een groep
(1)
soort hulp die cliënt wenst
(1)
visuele perceptie van object en ruimte
(1)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(1)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spellingvaardigheid van zinnen en woorden
(1)
spelvaardigheid
(1)
spraak- en taalvaardigheid
(1)
stemmingen
(1)
stoornissen in cognitie en gedrag, type en ernst dementie, psychiatrische symptomatologie
(1)
stoornissen in het alledaagse geheugenfunctioneren
(1)
stressbeleving in de opvoeding van een kind en beleving van het kind op enkele gedragsstijlen
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
studiegewoonten en -cognities
(1)
studiehoudingen en daaraan verbonden gedragswijzen
(1)
studiemotivatie
(1)
studieproblemen die studiesucces in de weg staan
(1)
subjectief welzijn
(1)
subjectieve beleving van de opvoedingssituatie, gezinsbelasting
(1)
subjectieve kwaliteit van leven (gezondheidstoestand)
(1)
subjectieve lichamelijke vermoeidheid
(1)
symptomen van depressie
(1)
symptomen van PTSS
(1)
Symptoomcomplexen binnen dwangneurose
(1)
taal- en communicatieproblemen
(1)
taal- en leesstoornissen
(1)
taalbegrip, receptieve taalvaardigheid
(1)
taalontwikkeling, communicatieve vaardigheden
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie
(1)
taalproductie, expressieve taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
taalvaardigheid, receptief
(1)
technisch lezen van zinnen en woorden
(1)
technisch rekenen: hoofdbewerkingen met hele en gedeelde getallen;
(1)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische leesvaardigheid van pseudowoorden
(1)
temperamenteigenschappen
(1)
Theory Of Mind, sociale cognitie
(1)
Theory Of Mind (TOM)
(1)
toestandsdepressie, stemmingswisselingen tussen depressie en manie
(1)
trekdepressie
(1)
type A gedrag
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de jeugdige wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de leerkracht wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden, gedrags-, emotionele en sociale problemen, zoals gerapporteerd door ouders/verzorgers (CBCL/6-18), jeugdigen (YSR) of leerkrachten (TRF)
(1)
vaststellen van huidige conflicten
(1)
verbaal en performaal functioneren, algemene en specifieke leervoorwaarden
(1)
vermoeidheid
(1)
verwerking van het gehandicapt zijn
(1)
visueel ruimtelijk voorstellingsvermogen mits gezichtsvermogen en object benoemen intact
(1)
visueelruimtelijk geheugen
(1)
visuomotorische constructie
(1)
volledige kleurenblindheid, rood-groen protanomalie en rood-groen deuteranomalie (niet blauw-geel anomalie)
(1)
voorkeur voor leiderschapsstijl
(1)
voorlopersymptomen van ADHD
(1)
vooruitgang van cliënten die behandeling krijgen
(1)
communicatief gedrag, mogelijkheden tot gebruik van verschillende communicatievormen
(1)
vroegtijdige onderkenning van voortijdig schoolverlaten
(1)
waarden in het sociale verkeer
(1)
waarden m.b.t. werk, studie en vrije tijd
(1)
wederzijdse aanwezigheid/ervaren van sociale steun
(1)
wedstrijdangst, als dispositie (CBV) en als toestand (VBS)
(1)
welbevinden bij hartpatiënten
(1)
welbevinden in de reconvalescentiefase
(1)
wensen t.a.v. de behandeling
(1)
werkhouding op school
(1)
werkstress
(1)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
zelfredzaamheid op verzorgend en huishoudelijk gebied
(1)
kwaliteit van informatieoverdracht
(1)
algemene ontwikkeling in de domeinen cognitie, taal en motoriek
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
opvoedingsbelasting
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
welbevinden
(1)
sociale veiligheid
(1)
suïcidaliteit
(1)
emotionele intelligentie
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
agressief gedrag
(1)
cognitieve en andere ontwikkelingsfuncties
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
stress-gerelateerde persoonlijkheidstrekken in werksituaties
(1)
decodeervaardigheid
(1)
persoonlijkheidstrekken die weergeven welke verstandhouding iemand ten aanzien van werk heeft
(1)
algemene intelligentie
(1)
sociaal-emotionele problematiek
(1)
voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
taal- en rekenvaardigheid
(1)
leervorderingen op het gebied van taal en rekenen
(1)
onderwijsgerelateerde persoonlijkheidsfactoren
(1)
copinggedrag
(1)
kenmerken van de (premorbide) persoonlijkheid
(1)
de perceptie van een leerling over diens affectieve relatie met een individuele leerkracht.
(1)
Meer
Meetpretentie
aandacht
(1)
aandacht en concentratie
(3)
aandacht en concentratie bij het verwerken van non-linguistische stimuli; interferentie-effecten
(1)
aandacht, flexibiliteit
(1)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
aanhoudende vermoeidheid, state
(1)
aanpassingsmoeilijkheden, stress, algemeen (on)welbevinden
(1)
aanpassing van leiderschapsstijl aan specifieke situaties
(1)
aard van uitspraakproblemen
(1)
actieve en passieve woordenschat
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
affectieve betekenis van begrippen
(1)
afweermechanismen
(1)
agressief gedrag
(1)
alcoholbehoefte en drinkgedrag in bepaalde condities
(1)
algemeen capaciteitenniveau
(3)
algemeen intelligentieniveau
(25)
algemeen intelligentieniveau, intelligentiefactoren
(1)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemeen welbevinden
(1)
algemene cognitieve ontwikkelingsstand
(1)
algemene intelligentie
(1)
algemene malaise ten gevolge van radiotherapie
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
algemene ontwikkeling in de domeinen cognitie, taal en motoriek
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst
(2)
angst, depressie en stress
(1)
angst en depressie
(1)
angst voor situaties en objecten
(1)
angst voor tandheelkundige behandeling
(1)
anterograde amnesie
(1)
arbeidsbeleving in relatie tot behoeften en werksituatie
(1)
arbeidstevredenheid
(2)
aspecten en gevolgen van beleidsvoering, arbeidstevredenheid
(1)
aspecten/profiel van de werkomgeving
(1)
aspecten van gezondheid, veiligheid en welzijn in de arbeidssituatie
(1)
aspecten van zelfwaardering, globaal gevoel van eigenwaarde
(1)
attitudes betreffende de opvoeding
(2)
attitude t.a.v. lezen en leesmateriaal
(1)
attitude t.a.v. lezen, voorkeur voor lezen als vrijetijdsbesteding
(1)
attitude t.a.v. rechtsregels en rechtsfunctionarissen
(1)
attributiestijlen
(1)
auditief taalbegrip en mondeling taalgebruik
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
autismespectrumstoornissen
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
autonomie in het werk
(1)
basisdimensies van de persoonlijkheid
(1)
basisfuncties en beginnend leren
(1)
basisstrategieën van het technisch lezen
(1)
basisvaardigheden
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en studievaardigheden
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(3)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen
(14)
begrijpend lezen, afleiden van de hoofdgedachte uit informatieve tekst
(1)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(2)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen van zeer korte teksten
(1)
begrip van gesproken woorden
(1)
behandelverloop
(1)
beheersingsniveau en aard van eventuele stagnaties in leesontwikkeling
(1)
beheersingsoriëntatie, verwachting door wie of wat invloed wordt uitgeoefend op de gezondheid, en in welke mate
(1)
beheersing van de grafeem foneem relatie in het aanvankelijk leesonderwijs
(1)
behoefte individuele prominentie te bezitten
(1)
beleving door de klas van het vak wiskunde
(1)
beleving en frequentie van plezierige en onplezierige gebeurtenissen i.v.m. vaststellen van depressiviteitsniveau
(1)
beleving van de school en het onderwijs
(1)
beleving van meegemaakte gebeurtenissen, life events
(1)
benoemstoornissen, woordvindingsproblemen
(1)
beperkingen in vaardigheden en gedrag
(1)
beroepeninteresse
(10)
beroepsinteresse binnen het lbo/ibo
(2)
big five persoonlijkheidsdomeinen en facetten
(1)
boosheid en woede, als toestand en dispositie
(1)
borderline persoonlijkheidsstoornis
(1)
bronnen van werkstress
(1)
burnout
(1)
capaciteiten en belangstellingsrichtingen
(1)
capaciteiten en persoonlijkheidsdimensies t.b.v. selectie, loopbaan, mobiliteit en functie-analyse
(1)
capaciteiten: zowel aanleg- als aangeleerde factoren
(1)
catastrofale thema's bij paniekaanvallen
(1)
chronische en alledaagse stressoren
(1)
cognitief ontwikkelingsniveau, leergeschiktheid
(1)
cognitie in sociale situaties
(1)
cognitieve capaciteiten en vaardigheden
(1)
cognitieve component van pijn, attributies en eigen effectiviteitsverwachtingen
(1)
cognitieve copingreacties bij pijn
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve en affectieve ontwikkelingsproblemen
(1)
cognitieve en andere ontwikkelingsfuncties
(1)
cognitieve functiestoornissen
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve ontwikkeling, schoolvorderingen, leervoorwaarden
(2)
cognitieve taalontwikkeling, schoolvorderingen en leervoorwaarden
(1)
cognitieve vaardigheden
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(1)
commercieel inzicht
(1)
communicatief gedrag, mogelijkheden tot gebruik van verschillende communicatievormen
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
conflict, cohesie en organisatie, zoals ervaren in het gezin
(1)
continue selectieve aandacht, concentratie
(1)
Controle-onzekerheid
(1)
copinggedrag
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen, coping als persoonlijkheidsstijl
(1)
coping i.v.m. hiv-infectie
(1)
copingstijlen
(1)
cva-gebonden gedragsbeperkingen, gedragsuitval
(1)
decodeervaardigheid
(1)
deelvaardigheden t.b.v. het voorbereidend en aanvankelijk lezen en spellen
(1)
dementie
(1)
de opvoedingsrelatie van de ouder met elk kind afzonderlijk
(1)
de perceptie van een leerling over diens affectieve relatie met een individuele leerkracht.
(1)
depressie
(2)
depressie als toestand
(1)
depressie als trek
(1)
depressie en vitale kenmerken ervan volgens DSM-III-R
(1)
depressieve symptomen
(2)
diagnose van persoonlijkheidsstoornissen volgens DSM-IV en ICD-10
(1)
diagnose van psychopathologische verschijnselen
(1)
diagnostiek van depressie
(1)
diagnostiek van de (vroeg)kinderlijke ontwikkeling
(1)
didactische leerachterstand
(1)
diepgaande versus oppervlakkige leerstofverwerking
(1)
dimensies in de beoordeling van eigen persoonlijkheid
(1)
dimensies van interpersoonlijk gedrag, communicatie en repetitief/stereotiep gedrag, kenmerkend voor autismespectrumstoornissen
(1)
dissociatie
(1)
distress, depressie, angst, somatisatie
(1)
diverse aspecten van begrijpend lezen
(1)
dysgrafie
(1)
dyslexie
(1)
eenzaamheid
(2)
eenzaamheid, subjectieve sociale isolatie
(1)
eetgedrag
(2)
eetstoornissen, psychologische en gedragskenmerken die daarmee samenhangen
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenbewerkingen
(1)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
emotionele intelligentie
(1)
emotionele kant van depressiviteit
(1)
emotionele problemen, indicatie van het ontwikkelingsniveau
(1)
ernst en perceptie van klachten bij multiple sclerosis (MS)
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
ervaren belasting en activiteitenniveau
(1)
ervaren gezondheid, psychisch welbevinden en activiteitenbeperkingen
(1)
ervaren lichamelijke en psychische gezondheidsproblemen en belemmering van dagelijkse activiteiten
(1)
evaluatie therapiegesprek
(1)
evalueren van behandelingen, trainingen en opleidingen
(1)
examenangst als dispositie
(1)
executieve functies
(1)
executieve functies op beschrijvend gedragsniveau
(1)
expliciteren en ontwikkelen van het totaal aan waardengebieden
(1)
faalangst
(1)
faalangst: evaluatie angst en vermijdingstendens in taaksituaties tijdens de les
(1)
faalangst in toets- of testsituaties
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
fantasiestijlen
(1)
fobieën
(1)
fobieën, identificeren van
(1)
functioneren en welbevinden in de onderwijssituatie
(1)
functioneren van het kind zoals door de ouder gepercipieerd
(1)
functioneren van het semantisch geheugen
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
fundamentele kenmerken van heteroseksueel gedrag en beleving
(1)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedrag in de werkomgeving
(2)
gedragskenmerken die duiden op een autismespectrumstoornis (ASS)
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gedragspatronen met betrekking tot begrip en productie van werkwoorden en zinnen
(1)
gedragsstijlen
(1)
gedragssymptomen van ADHD-problematiek
(1)
geestelijke gezondheidstoestand en sociaal functioneren
(1)
geheugen en werkgeheugen, aspecten van
(1)
geheugenstoornissen
(1)
geheugen, visueel
(1)
geletterdheid, beginnende
(2)
gemeenschappelijke perceptie van de klassituatie
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
gevoel over het behandelcontact
(1)
gezondheidsgerelateerde functionele toestand
(2)
gezondheidstoestand
(1)
gezondheidstoestand, kwaliteit van leven van reumapatiënten
(1)
globaal niveau cognitieve ontwikkeling
(1)
handvoorkeur
(1)
hedonie
(1)
herbeleving en ontkenning van schokkende gebeurtenissen
(1)
herinneringen aan het opvoedgedrag van de ouders
(1)
hiaten in de beheersing van spellingleerstof
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
hostiliteit en dispositie tot agressief gedrag
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
houding t.o.v. sociale limieten: wetten, regels, normen en verwachtingen in de leefomgeving
(1)
huiswerkaspecten: situatie, moeilijkheden, studiegewoonten
(1)
hyperventilatie
(1)
hyperventilatiesyndroom
(1)
hypochondrie
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
individueel niveau van sensori-motorische ontwikkeling binnen zeven structureel gerelateerde kennis- of vaardigheidsdomeinen
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
in organisatie bestaande bereidheid tot verandering
(1)
intellectuele capaciteiten
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(2)
intellectuele levensstijl of intellectualisme
(1)
intelligentie (algemeen cognitief ontwikkelingsniveau), alsmede het niveau van een aantal cognitieve functies t.b.v. de diagnostiek van leermoeilijkheden en cognitieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
intelligentie en werkgeheugen
(1)
intelligentie(facetten)
(1)
intelligentie, niet-verbaal
(1)
intelligentieniveau, algemene factor
(1)
intelligentieniveau en de geschiktheid voor de verschillende vormen van voortgezet onderwijs
(1)
intelligentie (niveau en structuur)
(1)
intelligentieniveau, g-factor
(1)
interesse in bepaald soort beroepen
(1)
interferentieverschijnselen in het cognitief functioneren door middel van kleur-woord benoeming
(1)
interne en externe locus of control
(1)
interpersoonlijke gedragsstijlen
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
inventarisatie van gedrags- en relationele moeilijkheden
(1)
invloed, voor leiderschap relevante soorten
(1)
inzicht in aanpak van administratieve problemen
(1)
inzicht in de wijze waarop ervaringen uit het verleden zijn geinterpreteerd
(1)
inzicht in gezinsrelaties, wijze waarop het kind de medegezinsleden ervaart
(1)
irrationele cognities
(1)
kans dat psychogene factoren rugpijn (mede) bepalen
(1)
kenmerken van de (premorbide) persoonlijkheid
(1)
kennis- en vaardigheidsniveau, studievaardigheid
(1)
kennisniveau wenselijk gedrag van leidinggevenden
(1)
klachten met betrekking tot obsessief-compulsieve stoornis (OCS)
(1)
klassikaal milieubesef
(2)
kwaliteit intieme relatie
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
kwaliteit van gezinsfunctioneren
(2)
kwaliteit van het teamfunctioneren
(1)
kwaliteit van informatieoverdracht
(1)
kwaliteit van leven
(3)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(1)
leerachterstanden op begrijpend en technisch lezen, spelling en inzichtelijk rekenen
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leermotivatie, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en sociale wenselijkheid
(1)
leerstijl, combinatie van cognitieve verwerkingsactiviteiten en metacognitieve sturingsactiviteiten
(1)
leervoorwaarden
(1)
leervoorwaarden, cognitieve ontwikkeling
(1)
leervorderingen op het gebied van taal en rekenen
(1)
leesattitude; het geheel van positieve en negatieve gevoelens die kinderen voor lezen en leesmateriaal hebben
(1)
lees- en spellingvaardigheid
(1)
leesvaardigheid
(3)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
leeswoordenschat
(2)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
lichamelijke en psychische klachten
(1)
lichamelijke, geestelijke en sociale gezondheid, algemene ervaring van gezondheid, lichamelijke pijn
(1)
luistervaardigheid
(1)
maatschappelijk functioneren, sociale rollen
(1)
Machiavellisme, koele berekenendheid versus sociale betrokkenheid
(1)
malingeren
(1)
manipulatief gedrag, politiek inzicht
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mening van ouders over de persoonlijkheid van hun kind
(1)
mentale en motorische ontwikkeling
(1)
mentale vaardigheid van de sporter
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
moeheid als trait
(1)
moeilijkheden en problemen in het gezin, zoals waargenomen door de ouders of verzorgers
(1)
mogelijk psychosociale problematiek
(2)
momentane verwerkingscapaciteit voor complex visueel materiaal
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
motivatie voor psychotherapie
(1)
motoriek, verandering in bewegingspatroon
(1)
multiculturele effectiviteit
(1)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
need for closure
(1)
neiging tot nadenken, cognitieve inspanningen verrichten en daarin plezier hebben
(1)
neuropsychologische ontwikkeling
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niet verbale intelligentie
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van grof motorisch functioneren
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
non verbaal geheugen (mits visuomotoriek intact)
(1)
numerieke aanleg
(1)
obsessief-compulsief gedrag
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
ondersteuningsbehoeften
(1)
onderwijsgerelateerde persoonlijkheidsfactoren
(1)
ongewenst gedrag op school
(1)
(on)tevredenheid in het algemeen en over de relatie met de partner in het bijzonder
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkelingsniveau
(1)
opleiding- en/of beroepskeuze
(1)
oplossingsgedrag bij rekenen, diagnose van rekenproblemen
(1)
opvattingen/meningen die een rol spelen in het onderwijsleerproces op school
(1)
opvoedingsbelasting
(1)
organisatiestress
(2)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
passieve woordenschat
(1)
patiëntkenmerken
(1)
pavloviaanse temperamentvariabelen: sterkte van excitatie, sterkte van inhibitie en mobiliteit
(1)
perceptie van het gezin, actueel en ideaal
(1)
perceptie van leraar-leerlingrelatie
(1)
persoonlijkheid
(5)
persoonlijkheid in de professionele context
(1)
persoonlijkheidsaspecten
(6)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
persoonlijkheidsaspecten, vooral t.b.v. klinische psychodiagnostiek
(1)
persoonlijkheidsdimensies
(3)
persoonlijkheidseigenschappen
(6)
persoonlijkheidsfactoren
(3)
persoonlijkheidskenmerken
(6)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen
(1)
persoonlijkheidsstijl
(1)
persoonlijkheidsstoornis, ernst van een
(1)
persoonlijkheidstrekken die weergeven welke verstandhouding iemand ten aanzien van werk heeft
(1)
persoonlijkheidstypen volgens Jung
(1)
persoonlijkheidsvariabelen
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
persoonsbeoordeling m.b.v. standaardvocabulaire
(1)
pijnbeleving
(1)
planning, flexibiliteit
(1)
plannings- en organisatieproblemen voortkomend uit het Dyseksecutive Syndrome (v.h. frontaal syndroom)
(1)
positief affect en negatief affect
(1)
positieve en negatieve denkstijl
(1)
posttraumatische stress
(2)
posttraumatische stressstoornis
(2)
potentieel stressvolle gebeurtenissen in de opvoedingsomgeving en de positieve of negatieve beleving daarvan, zoals waargenomen door de ouders
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiegerichtheid in managementsituaties
(1)
prestatiemotief, negatieve faalangst, positieve faalangst en sociale wenselijkheid
(1)
prestatiemotivatie
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
prestatiemotivatie, werkstijlen
(1)
probleemoplossend vermogen van paren
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
proces van aanpassing aan kanker en het resultaat van de aanpassing
(1)
procrastinatie: neiging tot uitstellen in studie en dagelijks leven
(1)
profiel van (beroeps)belangstelling, vaardigheden, ervaringen en eigenschappen
(1)
psychische afhankelijkheid, autonomie
(1)
psychische draagkracht
(1)
psychisch en/of lichamelijk onwelbevinden
(1)
psychisch lijden
(1)
psychisch onwelbevinden als toestand, detectie van niet-psychotische psychiatrische aandoeningen, m.n. angst en depressie
(1)
psychopathie, psychopathische persoonlijkheidstrekken
(1)
psychopathologie
(4)
psychopathologie en persoonlijkheidskenmerken
(2)
psychosociale arbeidsbelasting en werkstress
(1)
psychosociale problemen
(1)
psychosociale vaardigheden
(1)
recent ervaren klachten, lichamelijk en psychisch, t.b.v. de screening van psychopathologie
(1)
reflexiviteit impulsiviteit, cognitief tempo
(1)
regelvaardigheid
(1)
regulatie: zelfredzaamheid en daarmee samenhangende problemen met zichzelf of met derden
(1)
rekenen, deelvaardigheden van
(1)
rekenen en wiskunde
(2)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
reken- en wiskundevaardigheid op drie verschillende niveaus
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
rekenvaardigheid
(2)
rekenvaardigheid elementaire bewerkingen (automatisering)
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
relatie met partner (student ouderrelatie)
(1)
relatieve sterkte van vijf behoeftencategorieën in de (werk)situatie
(1)
rigiditeit
(1)
risico op dyslexie
(1)
risicotaxatie ten aanzien van delinquent gedrag en/of agressie
(1)
Ruward 1: handvaardigheid; Ruward 3: functionele mogelijkheden m.b.t. cognitieve, technische en sociale vaardigheden en fysieke belastbaarheid
(1)
schatting van de leer- en studievaardigheid
(1)
schatting van het algemeen intelligentieniveau
(1)
schatting van het premorbide intelligentieniveau
(1)
schoolvorderingen en intelligentie (prestatiegedeelte) en interesse i.v.m. voortgezet onderwijs
(1)
screening van alcoholverslaving of problematiek
(1)
screening van depressie
(1)
screening van depressie wat betreft frequentie
(1)
screening van depressie wat betreft intensiteit
(1)
screening van ontwikkelingsstoornissen en/of retardatie in de ontwikkeling en oriënterend onderzoek naar de ontwikkeling van het kind
(1)
screening van vertraagde en/of afwijkende taal en spraakontwikkeling
(1)
sekse-getypeerdheid, androgynie
(1)
selectie van ochtend- en avondtypen
(1)
slaapkwaliteit
(1)
sociaal-cognitieve vaardigheden in de school- en thuissituatie
(1)
sociaal-emotioneel functioneren
(1)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(1)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele problematiek
(1)
sociaal klimaat van het gezin, belangrijke aspecten van het gezinsfunctioneren
(1)
sociale angst
(1)
sociale angst als dispositie
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale redzaamheid
(1)
sociale steun: ondersteunende interacties en discrepanties tussen aanbod en behoefte
(1)
sociale vaardigheden
(2)
sociale veiligheid
(1)
sociometrische structuur van een groep
(1)
soort hulp die cliënt wenst
(1)
spanningsbehoefte
(2)
spannings- en vermijdingsaspecten van interpersoonlijk gedrag
(2)
spellingsvaardigheid
(7)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spellingvaardigheid van zinnen en woorden
(1)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(1)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spelvaardigheid
(1)
spraak- en taalvaardigheid
(1)
stemmingen
(1)
stoornissen in cognitie en gedrag, type en ernst dementie, psychiatrische symptomatologie
(1)
stoornissen in het alledaagse geheugenfunctioneren
(1)
stressbeleving in de opvoeding van een kind en beleving van het kind op enkele gedragsstijlen
(1)
stress-gerelateerde persoonlijkheidstrekken in werksituaties
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
studiegewoonten en -cognities
(1)
studiehoudingen en daaraan verbonden gedragswijzen
(1)
studiemotivatie
(1)
studieproblemen die studiesucces in de weg staan
(1)
subjectief welzijn
(1)
subjectieve beleving van de opvoedingssituatie, gezinsbelasting
(1)
subjectieve kwaliteit van leven (gezondheidstoestand)
(1)
subjectieve lichamelijke vermoeidheid
(1)
suïcidaliteit
(1)
symptomen van depressie
(1)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
symptomen van PTSS
(1)
Symptoomcomplexen binnen dwangneurose
(1)
taalbegrip
(3)
taalbegrip, receptieve taalvaardigheid
(1)
taal- en communicatieproblemen
(1)
taal- en leesstoornissen
(1)
taal- en rekenniveau
(4)
taal- en rekenvaardigheid
(1)
taalontwikkeling
(2)
taalontwikkeling, communicatieve vaardigheden
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie
(1)
taalproductie, expressieve taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid
(2)
taalvaardigheid, receptief
(1)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technische leesvaardigheid
(3)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische leesvaardigheid van pseudowoorden
(1)
technisch lezen
(3)
technisch lezen van zinnen en woorden
(1)
technisch rekenen: hoofdbewerkingen met hele en gedeelde getallen;
(1)
temperamenteigenschappen
(1)
Theory Of Mind, sociale cognitie
(1)
Theory Of Mind (TOM)
(1)
toestandsangst en angstdispositie
(2)
toestandsdepressie, stemmingswisselingen tussen depressie en manie
(1)
trekdepressie
(1)
type A gedrag
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de jeugdige wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden en probleemgedrag, zoals door de leerkracht wordt gepercipieerd
(1)
vaardigheden, gedrags-, emotionele en sociale problemen, zoals gerapporteerd door ouders/verzorgers (CBCL/6-18), jeugdigen (YSR) of leerkrachten (TRF)
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
vaststellen van huidige conflicten
(1)
verbaal en performaal functioneren, algemene en specifieke leervoorwaarden
(1)
verbale aanleg
(1)
vermoeidheid
(1)
verwerking van het gehandicapt zijn
(1)
visueelruimtelijk geheugen
(1)
visueel ruimtelijk voorstellingsvermogen mits gezichtsvermogen en object benoemen intact
(1)
visuele perceptie van object en ruimte
(1)
visuomotorische constructie
(1)
volledige kleurenblindheid, rood-groen protanomalie en rood-groen deuteranomalie (niet blauw-geel anomalie)
(1)
voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
voorkeur voor leiderschapsstijl
(1)
voorlopersymptomen van ADHD
(1)
vooruitgang van cliënten die behandeling krijgen
(1)
vroegtijdige onderkenning van voortijdig schoolverlaten
(1)
waarden in het sociale verkeer
(1)
waarden m.b.t. werk, studie en vrije tijd
(1)
warmte en dominantie, in de opvoeding ervaren
(1)
wederzijdse aanwezigheid/ervaren van sociale steun
(1)
wedstrijdangst, als dispositie (CBV) en als toestand (VBS)
(1)
welbevinden
(1)
welbevinden bij hartpatiënten
(1)
welbevinden in de reconvalescentiefase
(1)
wensen t.a.v. de behandeling
(1)
werkhouding op school
(1)
werkstress
(1)
woordenschat
(4)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
zelfredzaamheid op verzorgend en huishoudelijk gebied
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Populatiesoort
volwassenen
(1)
Meer
Populatiesoort
volwassenen
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Populatie leeftijd
Van:
Tot:
Pas toe
Afname door
studentpsycholoog
(1)
Meer
Afname door
studentpsycholoog
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Interpretatie door
studentpsycholoog
(1)
Meer
Interpretatie door
studentpsycholoog
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Afname duur
Van:
Tot:
Pas toe
Jaar normering
Van:
Tot:
Pas toe
Resultaten 1 t/m 1 van 1
Datum beoordeling
Alfabetisch
Relevantie
DELFTSE VRAGENLIJST, DV, 1974
Vragenlijst met 33 items die met ja, ? of nee beantwoord moeten worden.
Deze pagina is niet compatibel met een smal scherm.
Terug
Home
Inschrijven voor de nieuwsbrief