Test met veertien subtests, te weten tien primaire subtests en vier aanvullende, secundaire subtests. Acht subtests waren ook opgenomen in de WISC-IIINL: ‘Blokpatronen’, ‘Overeenkomsten’, ‘Cijferreeksen’, ‘Substitutie’, ‘Woordkennis’, ‘Symbolen...
Vragenlijst met 36 stellingen, die verdeeld zijn over twee subdimensies, die elk weer bestaan uit twee specifieke dimensies. De subdimensie ‘Interpersoonlijke vaardigheden' (VPV-Inter) bestaat uit de specifieke dimensies ‘Relationele...
Vragenlijst bestaande uit 24 vragen, die betrekking hebben op de symptomen die kenmerkend zijn voor kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS). Deze symptomen zijn ondergebracht in twee dimensies:- Interactieve en Communicatieve Vaardigheden...
Testbatterij voor het meten van het algemene intelligentieniveau, bestaande uit 15 subtests en 4 index-schalen. De subtests worden in een standaardvolgorde afgenomen, waarbij eerst de 10 kernsubtests worden afgenomen, eventueel gevolgd door de...
Toets voor het meten van het niveau van mondelinge taalontwikkeling bij peuters. De taalontwikkeling is hierbij ingedeeld in vier categorieën:- Passieve woordenschat (15 items);- Definitievaardigheid (12 items);- Kritisch luisteren (8 items);-...
Toets die tweemaal bij peuters kan worden afgenomen, namelijk in leeftijdscategorieën P1 (3;0 tot en met 3;5 jaar) en P2 (3;6 tot en met 4;0 jaar).De toets bestaat uit drie delen, die overeenkomen met de categorieën die worden getoetst...
Vragenlijst met 140 items en zeven schalen. Een korte beschrijving van de schalen en hun meetpretentie:- Inadequatie: emotionele (in)stabiliteit.- Sociale Inadequatie: aan-/afwezigheid van sociale angst.- Rigiditeit: nauwkeurigheid, ordelijkheid...
Schaal bestaande uit 4 vragen die betrekking hebben op de afgelopen week:- Individueel: Hoe ging het met uzelf?- Interpersoonlijk: Hoe ging het in de contacten thuis, met mensen die dichtbij u staan?- Maatschappelijk: Hoe ging het met uw...
Schaal bestaande uit 4 vragen die betrekking hebben op het behandelcontact:- Relatie/Contact: Ik voel me (niet) gehoord, begrepen en gerespecteerd.- Doelen en Onderwerpen: We hebben (niet) gewerkt aan of gepraat over de dingen waaraan ik wilde...
Schaal bestaande uit 11 items die betrekking hebben op het therapiegesprek en 10 items die betrekking hebben op de gevoelens van dat ogenblik. Opdracht voor de cliënt is om te antwoorden op een zevenpuntsschaal. Bij elke schaal staat aan de ene...