Contact
Nieuwsbrief
Inloggen
Home
Beoordelingen
COTAN
Beoordelingssysteem
COTAN Documentatie
Nieuwsbrief
Contact
Colofon
Abonneren
FAQ
Home
-
Beoordelingen
Verwijder alle filters
Meetpretentie
organisatiestress
algemeen intelligentieniveau
(16)
begrijpend lezen
(16)
spellingsvaardigheid
(8)
woordenschat
(6)
taal- en rekenniveau
(5)
technische leesvaardigheid
(4)
persoonlijkheidskenmerken
(4)
leesvaardigheid
(4)
persoonlijkheidseigenschappen
(4)
technisch lezen
(4)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
rekenvaardigheid
(3)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(3)
angst
(2)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(2)
beroepeninteresse
(2)
beroepsinteresse binnen het lbo/ibo
(2)
cognitieve ontwikkeling, schoolvorderingen, leervoorwaarden
(2)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(2)
klassikaal milieubesef
(2)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leeswoordenschat
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
persoonlijkheid
(2)
rekenen en wiskunde
(2)
sociaal-emotioneel functioneren
(2)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociale vaardigheden
(2)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
taal- en communicatieproblemen
(2)
taalontwikkeling
(2)
taalvaardigheid, receptief
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
aandacht, flexibiliteit
(1)
actieve en passieve woordenschat
(1)
actieve woordenschat
(1)
begrijpend lezen, afleiden van de hoofdgedachte uit informatieve tekst
(1)
algemeen capaciteitenniveau
(1)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemene cognitieve ontwikkelingsstand
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
aspecten van gezondheid, veiligheid en welzijn in de arbeidssituatie
(1)
attitude t.a.v. lezen en leesmateriaal
(1)
attitude t.a.v. lezen, voorkeur voor lezen als vrijetijdsbesteding
(1)
auditieve synthese (vaardigheid een gesproken woord te herkennen uit zijn losse klanken)
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
basisstrategieën van het technisch lezen
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(1)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen van zeer korte teksten
(1)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
beheersing van de grafeem foneem relatie in het aanvankelijk leesonderwijs
(1)
beheersingsniveau en aard van eventuele stagnaties in leesontwikkeling
(1)
beleving door de klas van het vak wiskunde
(1)
de opvoedingsrelatie van de ouder met elk kind afzonderlijk
(1)
intelligentie (algemeen cognitief ontwikkelingsniveau), alsmede het niveau van een aantal cognitieve functies t.b.v. de diagnostiek van leermoeilijkheden en cognitieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
intelligentieniveau en de geschiktheid voor de verschillende vormen van voortgezet onderwijs
(1)
intelligentieniveau, g-factor
(1)
capaciteiten en belangstellingsrichtingen
(1)
cognitieve functiestoornissen
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve taalontwikkeling, schoolvorderingen en leervoorwaarden
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
deelvaardigheden t.b.v. het voorbereidend en aanvankelijk lezen en spellen
(1)
dementie
(1)
depressieve symptomen
(1)
diagnostiek van depressie
(1)
didactische leerachterstand
(1)
diverse aspecten van begrijpend lezen
(1)
dysgrafie
(1)
dyslexie
(1)
eenzaamheid
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(1)
geheugen, visueel
(1)
gemeenschappelijke perceptie van de klassituatie
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
globaal niveau cognitieve ontwikkeling
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
hiaten in de beheersing van spellingleerstof
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
huiswerkaspecten: situatie, moeilijkheden, studiegewoonten
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
individueel niveau van sensori-motorische ontwikkeling binnen zeven structureel gerelateerde kennis- of vaardigheidsdomeinen
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intelligentieniveau, algemene factor
(1)
interesses
(1)
inzicht in gezinsrelaties, wijze waarop het kind de medegezinsleden ervaart
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leercompetentie, emotionele en sociale competentie
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leervoorwaarden, cognitieve ontwikkeling
(1)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
luistervaardigheid
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
neurotische depressiviteit en antisociale attitude
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
ondersteuningsbehoeften
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkelingsniveau eind kleuterschool
(1)
open probleemgedrag in de klas dat schools rendement beinvloedt
(1)
oplossingsgedrag bij rekenen, diagnose van rekenproblemen
(1)
opvattingen/meningen die een rol spelen in het onderwijsleerproces op school
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
perceptie van leraar-leerlingrelatie
(1)
persoonlijkheidsdimensies
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
positieve of negatieve emotionele relaties met gezinsleden
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
prestatiemotivatie
(1)
regelvaardigheid
(1)
reken- en wiskundevaardigheid op drie verschillende niveaus
(1)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
rekenen, deelvaardigheden van
(1)
rekenvaardigheid elementaire bewerkingen (automatisering)
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
schatting van de leer- en studievaardigheid
(1)
screening van auditief taalbegrip en luisterzwakte
(1)
screening van tweeledig gediagnosticeerden: verstandelijk gehandicapten met een psychisch probleem
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal probleemgedrag bij kinderen met (milde) pervasieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
sociaal-emotioneel functioneren in de schoolklas
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociaal-emotionele- en persoonlijkheidsontwikkeling
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spellingvaardigheid van zinnen en woorden
(1)
spelvaardigheid
(1)
stoornissen in het alledaagse geheugenfunctioneren
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
studiehoudingen en daaraan verbonden gedragswijzen
(1)
subjectieve beleving van de opvoedingssituatie, gezinsbelasting
(1)
taakspecifieke motivatie, ervaring van de leersituatie
(1)
taal- en leesstoornissen
(1)
taal-denk niveau
(1)
taalbegrip, receptieve taalvaardigheid
(1)
taalproblemen
(1)
taalproductie, expressieve taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technisch leesniveau
(1)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
technisch lezen van zinnen en woorden
(1)
technisch rekenen: hoofdbewerkingen met hele en gedeelde getallen;
(1)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische leesvaardigheid van pseudowoorden
(1)
uitspraak/verstaanbaarheid van het Nederlands (prosodie en klanken)
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
technische vaardigheid
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
vroegtijdige onderkenning van voortijdig schoolverlaten
(1)
werkhouding op school
(1)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
autonomie-gehechtheid
(1)
emotionele intelligentie
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
ontwikkeling
(1)
Meer
Meetpretentie
aandacht, flexibiliteit
(1)
actieve en passieve woordenschat
(1)
actieve woordenschat
(1)
algemeen capaciteitenniveau
(1)
algemeen intelligentieniveau
(16)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemene cognitieve ontwikkelingsstand
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst
(2)
aspecten van gezondheid, veiligheid en welzijn in de arbeidssituatie
(1)
attitude t.a.v. lezen en leesmateriaal
(1)
attitude t.a.v. lezen, voorkeur voor lezen als vrijetijdsbesteding
(1)
auditieve synthese (vaardigheid een gesproken woord te herkennen uit zijn losse klanken)
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
autonomie-gehechtheid
(1)
basisstrategieën van het technisch lezen
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(1)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen
(16)
begrijpend lezen, afleiden van de hoofdgedachte uit informatieve tekst
(1)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(2)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen van zeer korte teksten
(1)
beheersingsniveau en aard van eventuele stagnaties in leesontwikkeling
(1)
beheersing van de grafeem foneem relatie in het aanvankelijk leesonderwijs
(1)
beleving door de klas van het vak wiskunde
(1)
beroepeninteresse
(2)
beroepsinteresse binnen het lbo/ibo
(2)
capaciteiten en belangstellingsrichtingen
(1)
cognitieve functiestoornissen
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve ontwikkeling, schoolvorderingen, leervoorwaarden
(2)
cognitieve taalontwikkeling, schoolvorderingen en leervoorwaarden
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
deelvaardigheden t.b.v. het voorbereidend en aanvankelijk lezen en spellen
(1)
dementie
(1)
de opvoedingsrelatie van de ouder met elk kind afzonderlijk
(1)
depressieve symptomen
(1)
diagnostiek van depressie
(1)
didactische leerachterstand
(1)
diverse aspecten van begrijpend lezen
(1)
dysgrafie
(1)
dyslexie
(1)
eenzaamheid
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
emotionele intelligentie
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(1)
geheugen, visueel
(1)
gemeenschappelijke perceptie van de klassituatie
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
globaal niveau cognitieve ontwikkeling
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
hiaten in de beheersing van spellingleerstof
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
huiswerkaspecten: situatie, moeilijkheden, studiegewoonten
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
individueel niveau van sensori-motorische ontwikkeling binnen zeven structureel gerelateerde kennis- of vaardigheidsdomeinen
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(2)
intelligentie (algemeen cognitief ontwikkelingsniveau), alsmede het niveau van een aantal cognitieve functies t.b.v. de diagnostiek van leermoeilijkheden en cognitieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
intelligentieniveau, algemene factor
(1)
intelligentieniveau en de geschiktheid voor de verschillende vormen van voortgezet onderwijs
(1)
intelligentieniveau, g-factor
(1)
interesses
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
inzicht in gezinsrelaties, wijze waarop het kind de medegezinsleden ervaart
(1)
klassikaal milieubesef
(2)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leercompetentie, emotionele en sociale competentie
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leervoorwaarden, cognitieve ontwikkeling
(1)
leesvaardigheid
(4)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
leeswoordenschat
(2)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
luistervaardigheid
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
neurotische depressiviteit en antisociale attitude
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
ondersteuningsbehoeften
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkeling
(1)
ontwikkelingsniveau eind kleuterschool
(1)
open probleemgedrag in de klas dat schools rendement beinvloedt
(1)
oplossingsgedrag bij rekenen, diagnose van rekenproblemen
(1)
opvattingen/meningen die een rol spelen in het onderwijsleerproces op school
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
perceptie van leraar-leerlingrelatie
(1)
persoonlijkheid
(2)
persoonlijkheidsdimensies
(1)
persoonlijkheidseigenschappen
(4)
persoonlijkheidskenmerken
(4)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
positieve of negatieve emotionele relaties met gezinsleden
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
prestatiemotivatie
(1)
regelvaardigheid
(1)
rekenen, deelvaardigheden van
(1)
rekenen en wiskunde
(2)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
reken- en wiskundevaardigheid op drie verschillende niveaus
(1)
rekenvaardigheid
(3)
rekenvaardigheid elementaire bewerkingen (automatisering)
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
schatting van de leer- en studievaardigheid
(1)
screening van auditief taalbegrip en luisterzwakte
(1)
screening van tweeledig gediagnosticeerden: verstandelijk gehandicapten met een psychisch probleem
(1)
sociaal-emotioneel functioneren
(2)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociaal-emotioneel functioneren in de schoolklas
(1)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(3)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele- en persoonlijkheidsontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal probleemgedrag bij kinderen met (milde) pervasieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale vaardigheden
(2)
spellingsvaardigheid
(8)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spellingvaardigheid van zinnen en woorden
(1)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spelvaardigheid
(1)
stoornissen in het alledaagse geheugenfunctioneren
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
studiehoudingen en daaraan verbonden gedragswijzen
(1)
subjectieve beleving van de opvoedingssituatie, gezinsbelasting
(1)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
taakspecifieke motivatie, ervaring van de leersituatie
(1)
taalbegrip, receptieve taalvaardigheid
(1)
taal-denk niveau
(1)
taal- en communicatieproblemen
(2)
taal- en leesstoornissen
(1)
taal- en rekenniveau
(5)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
taalontwikkeling
(2)
taalproblemen
(1)
taalproductie, expressieve taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid, receptief
(2)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technische leesvaardigheid
(4)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische leesvaardigheid van pseudowoorden
(1)
technische vaardigheid
(1)
technisch leesniveau
(1)
technisch lezen
(4)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
technisch lezen van zinnen en woorden
(1)
technisch rekenen: hoofdbewerkingen met hele en gedeelde getallen;
(1)
uitspraak/verstaanbaarheid van het Nederlands (prosodie en klanken)
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
vroegtijdige onderkenning van voortijdig schoolverlaten
(1)
werkhouding op school
(1)
woordenschat
(6)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Interpretatie door
uitgever
leerkracht
(ortho)pedagoog
onder supervisie van psycholoog
(2)
Meer
Interpretatie door
onder supervisie van psycholoog
(2)
Er zijn geen resultaten gevonden
Er zijn geen beoordelingen gevonden met de criteria. Pas uw zoekcriteria aan.
Deze pagina is niet compatibel met een smal scherm.
Terug
Home
Inschrijven voor de nieuwsbrief