Contact
Nieuwsbrief
Inloggen
Home
Beoordelingen
COTAN
Beoordelingssysteem
COTAN Documentatie
Nieuwsbrief
Contact
Colofon
Abonneren
FAQ
Home
-
Beoordelingen
Verwijder alle filters
Meetpretentie
gevoel over het behandelcontact
organisatiestress
algemeen intelligentieniveau
(19)
begrijpend lezen
(16)
spellingsvaardigheid
(8)
persoonlijkheidskenmerken
(6)
persoonlijkheid
(6)
woordenschat
(6)
taal- en rekenniveau
(5)
technische leesvaardigheid
(4)
beroepeninteresse
(4)
leesvaardigheid
(4)
persoonlijkheidseigenschappen
(4)
psychopathologie
(4)
technisch lezen
(4)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(3)
rekenvaardigheid
(3)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(3)
angst
(2)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(2)
persoonlijkheidsaspecten
(2)
beroepsinteresse binnen het lbo/ibo
(2)
cognitieve ontwikkeling, schoolvorderingen, leervoorwaarden
(2)
dementie
(2)
dementiesyndroom
(2)
depressieve symptomen
(2)
eenzaamheid
(2)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
klassikaal milieubesef
(2)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leeswoordenschat
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
rekenen en wiskunde
(2)
sociaal-emotioneel functioneren
(2)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociale vaardigheden
(2)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
taalontwikkeling
(2)
taalvaardigheid, receptief
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
(inter)persoonlijke waarden, persoonlijkheidskenmerken
(1)
aandacht en concentratie
(1)
aandacht en concentratie bij het verwerken van non-linguistische stimuli; interferentie-effecten
(1)
aandacht, flexibiliteit
(1)
aanpassing van leiderschapsstijl aan specifieke situaties
(1)
invloed, voor leiderschap relevante soorten
(1)
actieve en passieve woordenschat
(1)
actieve woordenschat
(1)
actueel functioneringsniveau en optimaal wensniveau van functioneren
(1)
actuele bindingen (meningen/houdingen/standpuntbepalingen/keuzes en exploratie) op zes gebieden
(1)
begrijpend lezen, afleiden van de hoofdgedachte uit informatieve tekst
(1)
afweermechanismen
(1)
algemeen intelligentieniveau, intelligentiefactoren
(1)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemene cognitieve ontwikkelingsstand
(1)
algemene lichamelijke beheersing
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
interne en externe locus of control
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst en depressie
(1)
angst voor situaties en objecten
(1)
angst voor tandheelkundige behandeling
(1)
angst, depressie en stress
(1)
arbeidsbeleving in relatie tot behoeften en werksituatie
(1)
aspecten van gezondheid, veiligheid en welzijn in de arbeidssituatie
(1)
aspecten van zelfwaardering, globaal gevoel van eigenwaarde
(1)
aspecten/profiel van de werkomgeving
(1)
attitude t.a.v. lezen en leesmateriaal
(1)
attitude t.a.v. lezen, voorkeur voor lezen als vrijetijdsbesteding
(1)
attitudes betreffende de opvoeding
(1)
auditief taalbegrip en mondeling taalgebruik
(1)
auditieve synthese (vaardigheid een gesproken woord te herkennen uit zijn losse klanken)
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
basisdimensies van de persoonlijkheid
(1)
basisstrategieën van het technisch lezen
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(1)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen van zeer korte teksten
(1)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
begrip van gesproken taal, indicatie voor de aanwezigheid, respectievelijk mate van afasie
(1)
beheersing van de grafeem foneem relatie in het aanvankelijk leesonderwijs
(1)
beheersingsniveau en aard van eventuele stagnaties in leesontwikkeling
(1)
beheersingsoriëntatie, verwachting door wie of wat invloed wordt uitgeoefend op de gezondheid, en in welke mate
(1)
behoefte individuele prominentie te bezitten
(1)
beleving door de klas van het vak wiskunde
(1)
beleving en frequentie van plezierige en onplezierige gebeurtenissen i.v.m. vaststellen van depressiviteitsniveau
(1)
benoemstoornissen, woordvindingsproblemen
(1)
affectieve betekenis van begrippen
(1)
intelligentie (algemeen cognitief ontwikkelingsniveau), alsmede het niveau van een aantal cognitieve functies t.b.v. de diagnostiek van leermoeilijkheden en cognitieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
intelligentieniveau en de geschiktheid voor de verschillende vormen van voortgezet onderwijs
(1)
intelligentieniveau, g-factor
(1)
boosheid en woede, als toestand en dispositie
(1)
bronnen van werkstress
(1)
capaciteiten en belangstellingsrichtingen
(1)
capaciteiten op verschillende cognitieve gebieden
(1)
cognitief ontwikkelingsniveau, leergeschiktheid
(1)
cognitieve component van pijn, attributies en eigen effectiviteitsverwachtingen
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve en creatieve vaardigheden
(1)
cognitieve functiestoornissen
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve taalontwikkeling, schoolvorderingen en leervoorwaarden
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(1)
commercieel inzicht
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
coping i.v.m. hiv-infectie
(1)
deelvaardigheden t.b.v. het voorbereidend en aanvankelijk lezen en spellen
(1)
depressie als toestand
(1)
depressie als trek
(1)
diagnostiek van de (vroeg)kinderlijke ontwikkeling
(1)
diagnostiek van depressie
(1)
didactische leerachterstand
(1)
dimensies in de beoordeling van eigen persoonlijkheid
(1)
diverse aspecten van begrijpend lezen
(1)
diverse cognitieve vaardigheden (capaciteiten)
(1)
dysgrafie
(1)
eetgedrag
(1)
effect van mentale omgevingsstressoren en informatieverwerking
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
emotionele problemen, indicatie van het ontwikkelingsniveau
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
ervaren belasting en activiteitenniveau
(1)
ervaren gezondheid, psychisch welbevinden en activiteitenbeperkingen
(1)
examenangst als dispositie
(1)
expliciteren en ontwikkelen van het totaal aan waardengebieden
(1)
faalangst
(1)
faalangst in toets- of testsituaties
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
fundamentele kenmerken van heteroseksueel gedrag en beleving
(1)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(1)
gedrag in de werkomgeving
(1)
gedrags- en emotionele problemen
(1)
geheugen, visueel
(1)
geheugenstoornissen
(1)
gemeenschappelijke perceptie van de klassituatie
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
gezondheidsgerelateerde functionele toestand
(1)
gezondheidstoestand
(1)
gezondheidstoestand, kwaliteit van leven van reumapatiënten
(1)
globaal niveau cognitieve ontwikkeling
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
hedonie
(1)
herbeleving en ontkenning van schokkende gebeurtenissen
(1)
herinneringen aan het opvoedgedrag van de ouders
(1)
sociale angst als dispositie
(1)
hiaten in de beheersing van spellingleerstof
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
huiswerkaspecten: situatie, moeilijkheden, studiegewoonten
(1)
hyperactiviteit, screening van probleemgedrag
(1)
hyperventilatie
(1)
hyperventilatiesyndroom
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
warmte en dominantie, in de opvoeding ervaren
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten
(1)
intellectuele levensstijl of intellectualisme
(1)
intelligentie (niveau en structuur)
(1)
intelligentieniveau, algemene factor
(1)
interesse in bepaald soort beroepen
(1)
interesses
(1)
interpersoonlijke gedragsstijlen
(1)
inzicht in gezinsrelaties, wijze waarop het kind de medegezinsleden ervaart
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
kans dat psychogene factoren rugpijn (mede) bepalen
(1)
kennisniveau wenselijk gedrag van leidinggevenden
(1)
kwaliteit intieme relatie
(1)
kwaliteit van leven
(1)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leercompetentie, emotionele en sociale competentie
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leervoorwaarden, cognitieve ontwikkeling
(1)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
lichamelijke en handvaardigheid
(1)
lichamelijke en psychische klachten
(1)
lichamelijke, geestelijke en sociale gezondheid, algemene ervaring van gezondheid, lichamelijke pijn
(1)
lichamelijke, geestelijke en sociale gezondheid, algemene ervaring van gezondheid, lichamelijke pijn, ervaren vitaliteit, gezondheidsverandering
(1)
luistervaardigheid
(1)
Machiavellisme, koele berekenendheid versus sociale betrokkenheid
(1)
manipulatief gedrag, politiek inzicht
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mentale en motorische ontwikkeling
(1)
mobiliteit van geest
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie voor psychotherapie
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
motorische prestaties
(1)
multiculturele effectiviteit
(1)
need for closure
(1)
neiging tot nadenken, cognitieve inspanningen verrichten en daarin plezier hebben
(1)
neurotische depressiviteit en antisociale attitude
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
obsessief-compulsief gedrag
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkelingsniveau
(1)
ontwikkelingsniveau eind kleuterschool
(1)
open probleemgedrag in de klas dat schools rendement beinvloedt
(1)
oplossingsgedrag bij rekenen, diagnose van rekenproblemen
(1)
opvattingen/meningen die een rol spelen in het onderwijsleerproces op school
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
pavloviaanse temperamentvariabelen: sterkte van excitatie, sterkte van inhibitie en mobiliteit
(1)
perceptie van het gezin, actueel en ideaal
(1)
perceptie van leraar-leerlingrelatie
(1)
persoonlijkheid in de professionele context
(1)
persoonlijkheidsdimensies
(1)
persoonlijkheidsfactoren
(1)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen
(1)
persoonlijkheidsstoornis, ernst van een
(1)
persoonlijkheidsvariabelen
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
persoonsbeoordeling m.b.v. standaardvocabulaire
(1)
pijnbeleving
(1)
positieve of negatieve emotionele relaties met gezinsleden
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
predictie opleidingsresultaat en succes als programmeur
(1)
prestatiegerichtheid in managementsituaties
(1)
prestatiemotivatie
(1)
probleemoplossend vermogen van paren
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
procrastinatie: neiging tot uitstellen in studie en dagelijks leven
(1)
profiel van (beroeps)belangstelling, vaardigheden, ervaringen en eigenschappen
(1)
psychisch lijden
(1)
psychisch onwelbevinden als toestand, detectie van niet-psychotische psychiatrische aandoeningen, m.n. angst en depressie
(1)
psychische afhankelijkheid, autonomie
(1)
psychische draagkracht
(1)
eetstoornissen, psychologische en gedragskenmerken die daarmee samenhangen
(1)
psychopathologische verschijnselen
(1)
psychosociale problemen
(1)
reactievermogen, sensomotorisch coördinatievermogen, trefzekerheid van reageren, vaststellen belastbaarheidsgrens m.b.t. langdurig, nauwkeurig reageren op wisselende visuele en acoustische prikkels
(1)
recent ervaren klachten, lichamelijk en psychisch, t.b.v. de screening van psychopathologie
(1)
reflexiviteit impulsiviteit, cognitief tempo
(1)
regelvaardigheid
(1)
reken- en wiskundevaardigheid op drie verschillende niveaus
(1)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
rekenvaardigheid elementaire bewerkingen (automatisering)
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
relatie met partner (student ouderrelatie)
(1)
relatieve sterkte van vijf behoeftencategorieën in de (werk)situatie
(1)
rigiditeit
(1)
risico op dyslexie
(1)
risicotaxatie ten aanzien van delinquent gedrag en/of agressie
(1)
rolbelevingen
(1)
schatting van de leer- en studievaardigheid
(1)
screening van auditief taalbegrip en luisterzwakte
(1)
screening van dementie
(1)
screening van depressie wat betreft intensiteit
(1)
screening van tweeledig gediagnosticeerden: verstandelijk gehandicapten met een psychisch probleem
(1)
screening van vertraagde en/of afwijkende taal en spraakontwikkeling
(1)
sekse-getypeerdheid, androgynie
(1)
snel en juist waarnemen
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal probleemgedrag bij kinderen met (milde) pervasieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
sociaal-emotioneel functioneren in de schoolklas
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociaal-emotionele- en persoonlijkheidsontwikkeling
(1)
sociale angst
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
soort hulp die cliënt wenst
(1)
spanningsbehoefte
(1)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spellingvaardigheid van zinnen en woorden
(1)
spelvaardigheid
(1)
stemmingen
(1)
stoornissen in het alledaagse geheugenfunctioneren
(1)
stressbeleving in de opvoeding van een kind en beleving van het kind op enkele gedragsstijlen
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
studiegewoonten en -cognities
(1)
studiehoudingen en daaraan verbonden gedragswijzen
(1)
subjectieve beleving van de opvoedingssituatie, gezinsbelasting
(1)
subjectieve kwaliteit van leven (gezondheidstoestand)
(1)
symptomen van depressie
(1)
taakkenmerken, functie aspecten
(1)
taakspecifieke motivatie, ervaring van de leersituatie
(1)
taal-denk niveau
(1)
taalbegrip, receptieve taalvaardigheid
(1)
taalproductie, expressieve taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technisch leesniveau
(1)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
technisch lezen van zinnen en woorden
(1)
technisch rekenen: hoofdbewerkingen met hele en gedeelde getallen;
(1)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische leesvaardigheid van pseudowoorden
(1)
temperamentskenmerken
(1)
toestandsangst en angstdispositie
(1)
toestandsdepressie, stemmingswisselingen tussen depressie en manie
(1)
trekdepressie
(1)
type A gedrag
(1)
uitspraak/verstaanbaarheid van het Nederlands (prosodie en klanken)
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
technische vaardigheid
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
verwerking van het gehandicapt zijn
(1)
volledige kleurenblindheid, rood-groen protanomalie en rood-groen deuteranomalie (niet blauw-geel anomalie)
(1)
voorkeur voor leiderschapsstijl
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
vroegtijdige onderkenning van voortijdig schoolverlaten
(1)
waarden in het sociale verkeer
(1)
waarden m.b.t. werk, studie en vrije tijd
(1)
waarden met betrekking tot werk
(1)
welbevinden bij hartpatiënten
(1)
welbevinden in de reconvalescentiefase
(1)
wensen t.a.v. de behandeling
(1)
werkhouding op school
(1)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
zelfredzaamheid op verzorgend en huishoudelijk gebied
(1)
zelfstandig en psychosociaal functioneren
(1)
algemene ontwikkeling in de domeinen cognitie, taal en motoriek
(1)
psychologisch welbevinden
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
autonomie-gehechtheid
(1)
emotionele intelligentie
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
perfectionisme bij sporters
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
ontwikkeling
(1)
Meer
Meetpretentie
aandacht en concentratie
(1)
aandacht en concentratie bij het verwerken van non-linguistische stimuli; interferentie-effecten
(1)
aandacht, flexibiliteit
(1)
aanpassing van leiderschapsstijl aan specifieke situaties
(1)
actieve en passieve woordenschat
(1)
actieve woordenschat
(1)
actueel functioneringsniveau en optimaal wensniveau van functioneren
(1)
actuele bindingen (meningen/houdingen/standpuntbepalingen/keuzes en exploratie) op zes gebieden
(1)
affectieve betekenis van begrippen
(1)
afweermechanismen
(1)
algemeen intelligentieniveau
(19)
algemeen intelligentieniveau, intelligentiefactoren
(1)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemene cognitieve ontwikkelingsstand
(1)
algemene lichamelijke beheersing
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
algemene ontwikkeling in de domeinen cognitie, taal en motoriek
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
alledaagse vaardigheden
(1)
angst
(2)
angst, depressie en stress
(1)
angst en depressie
(1)
angst voor situaties en objecten
(1)
angst voor tandheelkundige behandeling
(1)
arbeidsbeleving in relatie tot behoeften en werksituatie
(1)
aspecten/profiel van de werkomgeving
(1)
aspecten van gezondheid, veiligheid en welzijn in de arbeidssituatie
(1)
aspecten van zelfwaardering, globaal gevoel van eigenwaarde
(1)
attitudes betreffende de opvoeding
(1)
attitude t.a.v. lezen en leesmateriaal
(1)
attitude t.a.v. lezen, voorkeur voor lezen als vrijetijdsbesteding
(1)
auditief taalbegrip en mondeling taalgebruik
(1)
auditieve synthese (vaardigheid een gesproken woord te herkennen uit zijn losse klanken)
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
autonomie-gehechtheid
(1)
basisdimensies van de persoonlijkheid
(1)
basisstrategieën van het technisch lezen
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(1)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen
(16)
begrijpend lezen, afleiden van de hoofdgedachte uit informatieve tekst
(1)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(2)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen van zeer korte teksten
(1)
begrip van gesproken taal, indicatie voor de aanwezigheid, respectievelijk mate van afasie
(1)
beheersingsniveau en aard van eventuele stagnaties in leesontwikkeling
(1)
beheersingsoriëntatie, verwachting door wie of wat invloed wordt uitgeoefend op de gezondheid, en in welke mate
(1)
beheersing van de grafeem foneem relatie in het aanvankelijk leesonderwijs
(1)
behoefte individuele prominentie te bezitten
(1)
beleving door de klas van het vak wiskunde
(1)
beleving en frequentie van plezierige en onplezierige gebeurtenissen i.v.m. vaststellen van depressiviteitsniveau
(1)
benoemstoornissen, woordvindingsproblemen
(1)
beroepeninteresse
(4)
beroepsinteresse binnen het lbo/ibo
(2)
boosheid en woede, als toestand en dispositie
(1)
bronnen van werkstress
(1)
capaciteiten en belangstellingsrichtingen
(1)
capaciteiten op verschillende cognitieve gebieden
(1)
cognitief ontwikkelingsniveau, leergeschiktheid
(1)
cognitieve component van pijn, attributies en eigen effectiviteitsverwachtingen
(1)
cognitieve copingstrategieën
(1)
cognitieve en creatieve vaardigheden
(1)
cognitieve functiestoornissen
(1)
cognitieve ontwikkeling en sociaal-emotionele problematiek
(1)
cognitieve ontwikkeling, schoolvorderingen, leervoorwaarden
(2)
cognitieve taalontwikkeling, schoolvorderingen en leervoorwaarden
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(1)
commercieel inzicht
(1)
communicatievaardigheden met accent op pragmatiek
(1)
coping i.v.m. hiv-infectie
(1)
deelvaardigheden t.b.v. het voorbereidend en aanvankelijk lezen en spellen
(1)
dementie
(2)
dementiesyndroom
(2)
depressie als toestand
(1)
depressie als trek
(1)
depressieve symptomen
(2)
diagnostiek van depressie
(1)
diagnostiek van de (vroeg)kinderlijke ontwikkeling
(1)
didactische leerachterstand
(1)
dimensies in de beoordeling van eigen persoonlijkheid
(1)
diverse aspecten van begrijpend lezen
(1)
diverse cognitieve vaardigheden (capaciteiten)
(1)
dysgrafie
(1)
eenzaamheid
(2)
eetgedrag
(1)
eetstoornissen, psychologische en gedragskenmerken die daarmee samenhangen
(1)
effect van mentale omgevingsstressoren en informatieverwerking
(1)
ego-ontwikkeling, ego-stadium
(1)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
elementaire rekenkennis
(1)
emotionele en gedragsproblemen
(1)
emotionele intelligentie
(1)
emotionele problemen, indicatie van het ontwikkelingsniveau
(1)
ernst van depressie als toestand
(1)
ervaren belasting en activiteitenniveau
(1)
ervaren gezondheid, psychisch welbevinden en activiteitenbeperkingen
(1)
examenangst als dispositie
(1)
expliciteren en ontwikkelen van het totaal aan waardengebieden
(1)
faalangst
(1)
faalangst in toets- of testsituaties
(1)
facetten van competentiebeleving en eigenwaarde
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
fundamentele kenmerken van heteroseksueel gedrag en beleving
(1)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(1)
gedrag in de werkomgeving
(1)
gedrags- en emotionele problemen
(1)
geheugenstoornissen
(1)
geheugen, visueel
(1)
gemeenschappelijke perceptie van de klassituatie
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
gezondheidsgerelateerde functionele toestand
(1)
gezondheidstoestand
(1)
gezondheidstoestand, kwaliteit van leven van reumapatiënten
(1)
globaal niveau cognitieve ontwikkeling
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
hedonie
(1)
herbeleving en ontkenning van schokkende gebeurtenissen
(1)
herinneringen aan het opvoedgedrag van de ouders
(1)
hiaten in de beheersing van spellingleerstof
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
houding t.o.v. alleen zijn
(1)
huiswerkaspecten: situatie, moeilijkheden, studiegewoonten
(1)
hyperactiviteit, screening van probleemgedrag
(1)
hyperventilatie
(1)
hyperventilatiesyndroom
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten
(1)
intellectuele capaciteiten, intelligentie
(3)
intellectuele levensstijl of intellectualisme
(1)
intelligentie (algemeen cognitief ontwikkelingsniveau), alsmede het niveau van een aantal cognitieve functies t.b.v. de diagnostiek van leermoeilijkheden en cognitieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
intelligentieniveau, algemene factor
(1)
intelligentieniveau en de geschiktheid voor de verschillende vormen van voortgezet onderwijs
(1)
intelligentie (niveau en structuur)
(1)
intelligentieniveau, g-factor
(1)
interesse in bepaald soort beroepen
(1)
interesses
(1)
interne en externe locus of control
(1)
interpersoonlijke gedragsstijlen
(1)
(inter)persoonlijke waarden, persoonlijkheidskenmerken
(1)
invloed, voor leiderschap relevante soorten
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
inzicht in gezinsrelaties, wijze waarop het kind de medegezinsleden ervaart
(1)
kans dat psychogene factoren rugpijn (mede) bepalen
(1)
kennisniveau wenselijk gedrag van leidinggevenden
(1)
klassikaal milieubesef
(2)
kwaliteit intieme relatie
(1)
kwaliteit van leven
(1)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leercompetentie, emotionele en sociale competentie
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leerling-leerkrachtrelatie
(1)
leervoorwaarden, cognitieve ontwikkeling
(1)
leesvaardigheid
(4)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
leeswoordenschat
(2)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
lichamelijke en handvaardigheid
(1)
lichamelijke en psychische klachten
(1)
lichamelijke, geestelijke en sociale gezondheid, algemene ervaring van gezondheid, lichamelijke pijn
(1)
lichamelijke, geestelijke en sociale gezondheid, algemene ervaring van gezondheid, lichamelijke pijn, ervaren vitaliteit, gezondheidsverandering
(1)
luistervaardigheid
(1)
Machiavellisme, koele berekenendheid versus sociale betrokkenheid
(1)
manipulatief gedrag, politiek inzicht
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mentale en motorische ontwikkeling
(1)
mobiliteit van geest
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
motivatie voor psychotherapie
(1)
motorische prestaties
(1)
multiculturele effectiviteit
(1)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
need for closure
(1)
neiging tot nadenken, cognitieve inspanningen verrichten en daarin plezier hebben
(1)
neurotische depressiviteit en antisociale attitude
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden spelling, begrijpend lezen, rekenen, woordenschat en technisch lezen
(2)
niveaubepaling van de schoolvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging, woordenschat en rekenen
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
non-verbale leerstoornissen
(1)
obsessief-compulsief gedrag
(1)
ondersteunende communicatie
(1)
onthechting, psychopathie
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkeling
(1)
ontwikkelingsniveau
(1)
ontwikkelingsniveau eind kleuterschool
(1)
open probleemgedrag in de klas dat schools rendement beinvloedt
(1)
oplossingsgedrag bij rekenen, diagnose van rekenproblemen
(1)
opvattingen/meningen die een rol spelen in het onderwijsleerproces op school
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
pavloviaanse temperamentvariabelen: sterkte van excitatie, sterkte van inhibitie en mobiliteit
(1)
perceptie van het gezin, actueel en ideaal
(1)
perceptie van leraar-leerlingrelatie
(1)
perfectionisme bij sporters
(1)
persoonlijkheid
(6)
persoonlijkheid in de professionele context
(1)
persoonlijkheidsaspecten
(2)
persoonlijkheidsdimensies
(1)
persoonlijkheidseigenschappen
(4)
persoonlijkheidsfactoren
(1)
persoonlijkheidskenmerken
(6)
persoonlijkheidskenmerken en psychopathologie
(1)
persoonlijkheidsproblemen in relatie tot zichzelf en anderen
(1)
persoonlijkheidsstoornis, ernst van een
(1)
persoonlijkheidsvariabelen
(1)
persoonlijkheidsverschillen tussen kinderen
(1)
persoonsbeoordeling m.b.v. standaardvocabulaire
(1)
pijnbeleving
(1)
positieve of negatieve emotionele relaties met gezinsleden
(1)
pragmatische taalvaardigheden
(1)
predictie opleidingsresultaat en succes als programmeur
(1)
prestatiegerichtheid in managementsituaties
(1)
prestatiemotivatie
(1)
probleemoplossend vermogen van paren
(1)
problemen in de omgang met anderen (sociale angst en sociale vaardigheden)
(1)
procrastinatie: neiging tot uitstellen in studie en dagelijks leven
(1)
profiel van (beroeps)belangstelling, vaardigheden, ervaringen en eigenschappen
(1)
psychische afhankelijkheid, autonomie
(1)
psychische draagkracht
(1)
psychisch lijden
(1)
psychisch onwelbevinden als toestand, detectie van niet-psychotische psychiatrische aandoeningen, m.n. angst en depressie
(1)
psychologisch welbevinden
(1)
psychopathologie
(4)
psychopathologische verschijnselen
(1)
psychosociale problemen
(1)
reactievermogen, sensomotorisch coördinatievermogen, trefzekerheid van reageren, vaststellen belastbaarheidsgrens m.b.t. langdurig, nauwkeurig reageren op wisselende visuele en acoustische prikkels
(1)
recent ervaren klachten, lichamelijk en psychisch, t.b.v. de screening van psychopathologie
(1)
reflexiviteit impulsiviteit, cognitief tempo
(1)
regelvaardigheid
(1)
rekenen en wiskunde
(2)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
reken- en wiskundevaardigheid op drie verschillende niveaus
(1)
rekenvaardigheid
(3)
rekenvaardigheid elementaire bewerkingen (automatisering)
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
relatie met partner (student ouderrelatie)
(1)
relatieve sterkte van vijf behoeftencategorieën in de (werk)situatie
(1)
rigiditeit
(1)
risico op dyslexie
(1)
risicotaxatie ten aanzien van delinquent gedrag en/of agressie
(1)
rolbelevingen
(1)
schatting van de leer- en studievaardigheid
(1)
screening van auditief taalbegrip en luisterzwakte
(1)
screening van dementie
(1)
screening van depressie wat betreft intensiteit
(1)
screening van tweeledig gediagnosticeerden: verstandelijk gehandicapten met een psychisch probleem
(1)
screening van vertraagde en/of afwijkende taal en spraakontwikkeling
(1)
sekse-getypeerdheid, androgynie
(1)
snel en juist waarnemen
(1)
sociaal-emotioneel functioneren
(2)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociaal-emotioneel functioneren in de schoolklas
(1)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(3)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
sociaal-emotionele competenties
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele- en persoonlijkheidsontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal probleemgedrag bij kinderen met (milde) pervasieve ontwikkelingsstoornissen
(1)
sociale angst
(1)
sociale angst als dispositie
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale vaardigheden
(2)
soort hulp die cliënt wenst
(1)
spanningsbehoefte
(1)
spellingsvaardigheid
(8)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spellingvaardigheid van zinnen en woorden
(1)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spelvaardigheid
(1)
stemmingen
(1)
stoornissen in het alledaagse geheugenfunctioneren
(1)
stressbeleving in de opvoeding van een kind en beleving van het kind op enkele gedragsstijlen
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
studiegewoonten en -cognities
(1)
studiehoudingen en daaraan verbonden gedragswijzen
(1)
subjectieve beleving van de opvoedingssituatie, gezinsbelasting
(1)
subjectieve kwaliteit van leven (gezondheidstoestand)
(1)
symptomen van depressie
(1)
symptomen van gedragsstoornissen ADHD, ODD en CD
(2)
taakkenmerken, functie aspecten
(1)
taakspecifieke motivatie, ervaring van de leersituatie
(1)
taalbegrip, receptieve taalvaardigheid
(1)
taal-denk niveau
(1)
taal- en rekenniveau
(5)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
taalontwikkeling
(2)
taalproductie, expressieve taalvaardigheid
(1)
taalvaardigheid, receptief
(2)
taalvaardigheid , redeneervermogen en leerbevorderende/belemmerende gedragskenmerken
(1)
technische leesvaardigheid
(4)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische leesvaardigheid van pseudowoorden
(1)
technische vaardigheid
(1)
technisch leesniveau
(1)
technisch lezen
(4)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
technisch lezen van zinnen en woorden
(1)
technisch rekenen: hoofdbewerkingen met hele en gedeelde getallen;
(1)
temperamentskenmerken
(1)
toestandsangst en angstdispositie
(1)
toestandsdepressie, stemmingswisselingen tussen depressie en manie
(1)
trekdepressie
(1)
type A gedrag
(1)
uitspraak/verstaanbaarheid van het Nederlands (prosodie en klanken)
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
verwerking van het gehandicapt zijn
(1)
volledige kleurenblindheid, rood-groen protanomalie en rood-groen deuteranomalie (niet blauw-geel anomalie)
(1)
voorkeur voor leiderschapsstijl
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
vroegtijdige onderkenning van voortijdig schoolverlaten
(1)
waarden in het sociale verkeer
(1)
waarden m.b.t. werk, studie en vrije tijd
(1)
waarden met betrekking tot werk
(1)
warmte en dominantie, in de opvoeding ervaren
(1)
welbevinden bij hartpatiënten
(1)
welbevinden in de reconvalescentiefase
(1)
wensen t.a.v. de behandeling
(1)
werkhouding op school
(1)
woordenschat
(6)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
zelfredzaamheid op verzorgend en huishoudelijk gebied
(1)
zelfstandig en psychosociaal functioneren
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Interpretatie door
uitgever
leerkracht
psycholoog
onder supervisie van psycholoog
(2)
behandelaar
(1)
Meer
Interpretatie door
behandelaar
(1)
onder supervisie van psycholoog
(2)
Er zijn geen resultaten gevonden
Er zijn geen beoordelingen gevonden met de criteria. Pas uw zoekcriteria aan.
Deze pagina is niet compatibel met een smal scherm.
Terug
Home
Inschrijven voor de nieuwsbrief