Contact
Nieuwsbrief
Inloggen
Home
Beoordelingen
COTAN
Beoordelingssysteem
COTAN Documentatie
Nieuwsbrief
Contact
Colofon
Abonneren
FAQ
Home
-
Beoordelingen
Verwijder alle filters
Meetpretentie
cognitieve vaardigheden
algemeen intelligentieniveau
(16)
begrijpend lezen
(16)
spellingsvaardigheid
(8)
woordenschat
(6)
taal- en rekenniveau
(5)
technische leesvaardigheid
(4)
persoonlijkheidsaspecten
(4)
leesvaardigheid
(4)
technisch lezen
(4)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
persoonlijkheidskenmerken
(3)
persoonlijkheid
(3)
rekenvaardigheid
(3)
aandacht en concentratie
(2)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(2)
beroepsinteresse binnen het lbo/ibo
(2)
cognitieve ontwikkeling, schoolvorderingen, leervoorwaarden
(2)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(2)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
klassikaal milieubesef
(2)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leerlingkenmerken t.a.v. gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
leeswoordenschat
(2)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
posttraumatische stress
(2)
rekenen en wiskunde
(2)
sociaal-emotioneel functioneren
(2)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(2)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
taalontwikkeling
(2)
taalvaardigheid, receptief
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
actieve en passieve woordenschat
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
begrijpend lezen, afleiden van de hoofdgedachte uit informatieve tekst
(1)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemene cognitieve functies t.b.v. vroegtijdige differentiaal diagnostiek
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
anterograde amnesie
(1)
attitude t.a.v. lezen en leesmateriaal
(1)
attitude t.a.v. lezen, voorkeur voor lezen als vrijetijdsbesteding
(1)
auditieve aandacht, selectieve en volgehouden
(1)
auditieve synthese (vaardigheid een gesproken woord te herkennen uit zijn losse klanken)
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
basisfuncties en beginnend leren
(1)
basisstrategieën van het technisch lezen
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(1)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen van zeer korte teksten
(1)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
beheersing van de grafeem foneem relatie in het aanvankelijk leesonderwijs
(1)
beheersingsniveau en aard van eventuele stagnaties in leesontwikkeling
(1)
beleving door de klas van het vak wiskunde
(1)
beroepeninteresse
(1)
burnout
(1)
capaciteiten: zowel aanleg- als aangeleerde factoren
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitieve dysfuncties
(1)
cognitieve dysfuncties t.b.v. opname of overplaatsing
(1)
cognitieve functies
(1)
cognitieve taalontwikkeling, schoolvorderingen en leervoorwaarden
(1)
cognitieve vaardigheden die van belang zijn voor lezen en spellen
(1)
communicatieve vaardigheden
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen, coping als persoonlijkheidsstijl
(1)
copingstijlen
(1)
vermogen zich open te stellen voor situaties van het leven van alledag, een aspect van de sociale intelligentie
(1)
deelvaardigheden t.b.v. het voorbereidend en aanvankelijk lezen en spellen
(1)
dementiesyndroom verschijnselen
(1)
depressie
(1)
diagnose van persoonlijkheidsstoornissen volgens DSM-IV en ICD-10
(1)
didactische leerachterstand
(1)
diverse aspecten van begrijpend lezen
(1)
dysgrafie
(1)
dyslexie
(1)
eetgedrag
(1)
elementaire rekenkennis
(1)
faalangst: evaluatie angst en vermijdingstendens in taaksituaties tijdens de les
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(1)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gedragssymptomen van ADHD-problematiek
(1)
gemeenschappelijke perceptie van de klassituatie
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
hiaten in de beheersing van spellingleerstof
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
houding t.o.v. sociale limieten: wetten, regels, normen en verwachtingen in de leefomgeving
(1)
huiswerkaspecten: situatie, moeilijkheden, studiegewoonten
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intelligentie(facetten)
(1)
interesses
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
inzicht in de wijze waarop ervaringen uit het verleden zijn geinterpreteerd
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leervoorwaarden
(1)
leervoorwaarden, cognitieve ontwikkeling
(1)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
lezen en rekenen
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
luistervaardigheid
(1)
malingeren
(1)
manifest pathologisch gedrag
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mening van ouders over de persoonlijkheid van hun kind
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkelingsniveau eind kleuterschool
(1)
open probleemgedrag in de klas dat schools rendement beinvloedt
(1)
oplossingsgedrag bij rekenen, diagnose van rekenproblemen
(1)
opvattingen/meningen die een rol spelen in het onderwijsleerproces op school
(1)
organisch psychosyndroom
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
perceptie van leraar-leerlingrelatie
(1)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidsdimensies
(1)
persoonlijkheidseigenschappen
(1)
planningsstoornissen
(1)
positieve en negatieve denkstijl
(1)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
prestatiemotivatie, werkstijlen
(1)
redeneervermogen, inductief
(1)
redeneervermogen, numeriek inductief
(1)
redeneervermogen, verbaal
(1)
regelvaardigheid
(1)
reken- en wiskundevaardigheid op drie verschillende niveaus
(1)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
rekenvaardigheid elementaire bewerkingen (automatisering)
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
relatiestructuren, gezinscohesie en hiërarchie in het gezin
(1)
schatting van de leer- en studievaardigheid
(1)
screening van tweeledig gediagnosticeerden: verstandelijk gehandicapten met een psychisch probleem
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociaal-emotioneel functioneren in de schoolklas
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociaal-emotionele- en persoonlijkheidsontwikkeling
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale vaardigheden
(1)
spelgedrag
(1)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spellingvaardigheid van zinnen en woorden
(1)
spelvaardigheid
(1)
stoornissen in cognitie en gedrag, type en ernst dementie, psychiatrische symptomatologie
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
taakspecifieke motivatie, ervaring van de leersituatie
(1)
technisch leesniveau
(1)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
technisch lezen van zinnen en woorden
(1)
technisch rekenen: hoofdbewerkingen met hele en gedeelde getallen;
(1)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische leesvaardigheid van pseudowoorden
(1)
Theory Of Mind (TOM)
(1)
toestandsangst en angstdispositie
(1)
uitspraak/verstaanbaarheid van het Nederlands (prosodie en klanken)
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
technische vaardigheid
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
verbaal en performaal functioneren, algemene en specifieke leervoorwaarden
(1)
voorlopersymptomen van ADHD
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
vroegtijdige onderkenning van voortijdig schoolverlaten
(1)
werkhouding op school
(1)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
ontwikkeling
(1)
Meer
Meetpretentie
aandacht en concentratie
(2)
aandachtsproblemen
(1)
aandachtstekortstoornis
(1)
actieve en passieve woordenschat
(1)
adaptieve ontwikkeling
(1)
algemeen intelligentieniveau
(16)
algemeen niveau van wereldoriëntatie
(1)
algemene cognitieve functies t.b.v. vroegtijdige differentiaal diagnostiek
(1)
algemene mentale en motorische ontwikkeling
(1)
algemene taalvaardigheid
(1)
anterograde amnesie
(1)
attitude t.a.v. lezen en leesmateriaal
(1)
attitude t.a.v. lezen, voorkeur voor lezen als vrijetijdsbesteding
(1)
auditieve aandacht, selectieve en volgehouden
(1)
auditieve synthese (vaardigheid een gesproken woord te herkennen uit zijn losse klanken)
(1)
auditieve-, visuele-, ruimtelijke-, taal/denkontwikkeling, ontwikkeling van motoriek en werkhouding
(1)
automatisering van elementaire rekenkundige bewerkingen
(1)
basisfuncties en beginnend leren
(1)
basisstrategieën van het technisch lezen
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen en wereldoriëntatie
(1)
basisvaardigheden op het gebied van taal, rekenen-wiskunde en wereldoriëntatie
(1)
beginnende gecijferdheid, voorbereidende rekenvaardigheid
(2)
beginnende geletterdheid (fonologisch bewustzijn en letterkennis)
(1)
begrijpend lezen
(16)
begrijpend lezen, afleiden van de hoofdgedachte uit informatieve tekst
(1)
begrijpend lezen en leesattitude
(3)
begrijpend lezen Fries
(1)
begrijpend lezen op woord en zinsniveau
(1)
begrijpend lezen op woord-, zins- en tekstniveau
(2)
begrijpend lezen, spelling, rekenen en instrumenteel rekenen op het niveau van groep 4 t/m 8
(1)
begrijpend lezen van eenvoudige teksten
(1)
begrijpend lezen van zeer korte teksten
(1)
beheersingsniveau en aard van eventuele stagnaties in leesontwikkeling
(1)
beheersing van de grafeem foneem relatie in het aanvankelijk leesonderwijs
(1)
beleving door de klas van het vak wiskunde
(1)
beroepeninteresse
(1)
beroepsinteresse binnen het lbo/ibo
(2)
burnout
(1)
capaciteiten: zowel aanleg- als aangeleerde factoren
(1)
cognitief functioneren, mentale status
(1)
cognitieve dysfuncties
(1)
cognitieve dysfuncties t.b.v. opname of overplaatsing
(1)
cognitieve functies
(1)
cognitieve ontwikkeling, schoolvorderingen, leervoorwaarden
(2)
cognitieve taalontwikkeling, schoolvorderingen en leervoorwaarden
(1)
cognitieve vaardigheden die van belang zijn voor lezen en spellen
(1)
cognitieve vaardigheden en algemeen intelligentieniveau
(2)
communicatieve vaardigheden
(1)
copinggedrag bij confrontatie met problemen, coping als persoonlijkheidsstijl
(1)
copingstijlen
(1)
deelvaardigheden t.b.v. het voorbereidend en aanvankelijk lezen en spellen
(1)
dementiesyndroom verschijnselen
(1)
depressie
(1)
diagnose van persoonlijkheidsstoornissen volgens DSM-IV en ICD-10
(1)
didactische leerachterstand
(1)
diverse aspecten van begrijpend lezen
(1)
dysgrafie
(1)
dyslexie
(1)
eetgedrag
(1)
elementaire rekenbewerkingen
(2)
elementaire rekenkennis
(1)
faalangst: evaluatie angst en vermijdingstendens in taaksituaties tijdens de les
(1)
functie-ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling
(1)
functioneren van planning en uitvoerende controlefuncties
(1)
gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(1)
gedrag en voorkeuren in werksituaties, werkstijlen
(1)
gedragskenmerken van Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), oppositional Defiant Disorder (ODD) en Conduct Disorder (CD)
(1)
gedragssymptomen van ADHD-problematiek
(1)
gemeenschappelijke perceptie van de klassituatie
(1)
getalbegrip, voorbereidende rekenvaardigheid
(1)
globale indicatie van het tekstbegripniveau
(1)
hiaten in de beheersing van spellingleerstof
(1)
hoofdrekenen tot 100
(1)
hoofdrekenvaardigheid
(1)
houding t.o.v. sociale limieten: wetten, regels, normen en verwachtingen in de leefomgeving
(1)
huiswerkaspecten: situatie, moeilijkheden, studiegewoonten
(1)
identificeren van lettercombinaties en onderscheiden van beginfonemen
(1)
individuele rekenbeleving
(1)
informatieverwerking, sensorische
(1)
intellectuele capaciteiten en vaardigheden
(1)
intellectuele capaciteiten, hand- en vingervaardigheid
(1)
intelligentie(facetten)
(1)
interesses
(1)
interpersoonlijk gedrag
(1)
inzichtelijk rekenen
(1)
inzicht in de wijze waarop ervaringen uit het verleden zijn geinterpreteerd
(1)
klassikaal milieubesef
(2)
kwaliteit van de gezins- en opvoedingsomstandigheden
(1)
kwantitatief en kwalitatief ordenen
(2)
leerachterstanden en leerproblemen
(1)
leergebied overstijgende vaardigheden
(1)
leerlingkenmerken t.a.v. gedrag en sociaal-emotioneel functioneren
(2)
leervoorwaarden
(1)
leervoorwaarden, cognitieve ontwikkeling
(1)
leesvaardigheid
(4)
leesvoorwaarden, rekenvoorwaarden, letterkennis, symboolkennis
(1)
leeswoordenschat
(2)
lezen en rekenen
(1)
lezen, vlot en nauwkeurig
(1)
luistervaardigheid
(1)
malingeren
(1)
manifest pathologisch gedrag
(1)
mate van taaldominantie of tweetaligheid: mondelinge vaardigheid in het Turks, Marokkaans, Papiamentu en Nederlands
(1)
mening van ouders over de persoonlijkheid van hun kind
(1)
mentale veerkracht (resilience)
(1)
mondelinge taalvaardigheid
(1)
mondelinge taalvaardigheid in het Nederlands
(1)
motivatie-oriëntatie: vier gedragsaspecten van motivatie
(1)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Engels woordenschat, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
Nederlands leesvaardigheid, Nederlands woordenschat, Engels leesvaardigheid, Rekenen/Wiskunde en Taalverzorging
(2)
(niet)acceptabel gedrag
(1)
niveaubepaling kernvaardigheden: Nederlands, Engels, wiskunde en studievaardigheden
(1)
niveau en voortgang m.b.t. rekenvaardigheid
(1)
niveau van het technisch lezen, leestempo
(1)
niveau van sociale- en mediavaardigheden
(1)
ontluikende gecijferdheid
(1)
ontwikkeling
(1)
ontwikkelingsniveau eind kleuterschool
(1)
open probleemgedrag in de klas dat schools rendement beinvloedt
(1)
oplossingsgedrag bij rekenen, diagnose van rekenproblemen
(1)
opvattingen/meningen die een rol spelen in het onderwijsleerproces op school
(1)
organisch psychosyndroom
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en op ruimte en tijd
(1)
oriëntatie op het eigen lichaam en ruimte
(1)
passieve woordenschat
(1)
perceptie van leraar-leerlingrelatie
(1)
persoonlijkheid
(3)
persoonlijkheidsaspecten
(4)
persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden in relatie tot anderen
(1)
persoonlijkheidsaspecten, temperament en karakter
(2)
persoonlijkheidsdimensies
(1)
persoonlijkheidseigenschappen
(1)
persoonlijkheidskenmerken
(3)
planningsstoornissen
(1)
positieve en negatieve denkstijl
(1)
posttraumatische stress
(2)
premorbide persoonlijkheidskenmerken
(1)
prestatiemotivatie, positieve faalangst en negatieve faalangst
(1)
prestatiemotivatie, werkstijlen
(1)
redeneervermogen, inductief
(1)
redeneervermogen, numeriek inductief
(1)
redeneervermogen, verbaal
(1)
regelvaardigheid
(1)
rekenen en wiskunde
(2)
reken- en wiskundevaardigheid
(1)
reken- en wiskundevaardigheid op drie verschillende niveaus
(1)
rekenstoornis, dyscalculie
(1)
rekenvaardigheid
(3)
rekenvaardigheid elementaire bewerkingen (automatisering)
(1)
rekenvaardigheid, voorbereidende
(1)
relatiestructuren, gezinscohesie en hiërarchie in het gezin
(1)
schatting van de leer- en studievaardigheid
(1)
screening van tweeledig gediagnosticeerden: verstandelijk gehandicapten met een psychisch probleem
(1)
sociaal-emotioneel functioneren
(2)
sociaal-emotioneel functioneren en betrokkenheid bij school
(2)
sociaal-emotioneel functioneren in de schoolklas
(1)
sociaal-emotioneel functioneren op school
(2)
sociaal-emotioneel welbevinden
(1)
sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en speelwerkgedrag
(1)
sociaal-emotionele- en persoonlijkheidsontwikkeling
(1)
sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling, speel-werkgedrag
(1)
sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind
(1)
sociaal functioneren in de klas
(1)
sociale competentie in de context van school
(1)
sociale vaardigheden
(1)
spelgedrag
(1)
spellingsvaardigheid
(8)
spellingvaardigheid van losse woorden
(1)
spellingvaardigheid van woorden
(1)
spellingvaardigheid van zinnen en woorden
(1)
spelling van Nederlandse niet-werkwoorden
(2)
spelling van werkwoordsvormen
(1)
spelvaardigheid
(1)
stoornissen in cognitie en gedrag, type en ernst dementie, psychiatrische symptomatologie
(1)
studieattitude, condities voor effectief en zelfstandig studeren
(1)
taakspecifieke motivatie, ervaring van de leersituatie
(1)
taal- en rekenniveau
(5)
taal- en rekenvaardigheid
(2)
taalontwikkeling
(2)
taalvaardigheid, receptief
(2)
technische leesvaardigheid
(4)
technische leesvaardigheid in de Friese taal
(1)
technische leesvaardigheid van pseudowoorden
(1)
technische vaardigheid
(1)
technisch leesniveau
(1)
technisch lezen
(4)
technisch lezen van woorden en teksten
(1)
technisch lezen van zinnen en woorden
(1)
technisch rekenen: hoofdbewerkingen met hele en gedeelde getallen;
(1)
Theory Of Mind (TOM)
(1)
toestandsangst en angstdispositie
(1)
uitspraak/verstaanbaarheid van het Nederlands (prosodie en klanken)
(1)
vaardigheid in het luisteren naar gesproken taal, begrijpend luisteren
(1)
vaardigheidsniveau in lezen, taalverzorging en rekenen
(1)
vaardigheidsniveau van het Nederlands als tweede taal, NT2
(1)
verbaal en performaal functioneren, algemene en specifieke leervoorwaarden
(1)
vermogen zich open te stellen voor situaties van het leven van alledag, een aspect van de sociale intelligentie
(1)
voorlopersymptomen van ADHD
(1)
vorderingen technisch leesniveau
(1)
vroegtijdige onderkenning van voortijdig schoolverlaten
(1)
werkhouding op school
(1)
woordenschat
(6)
woordenschat en leesattitude
(1)
woordenschat en leesattitudeschaal
(1)
woordkennis en woordbegrip
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Interpretatie door
diagnostisch gekwalificeerde psycholoog
leerkracht
na certificering/cursus/ training
(1)
schoolpsycholoog
(1)
HR professional
(1)
Meer
Interpretatie door
HR professional
(1)
na certificering/cursus/ training
(1)
schoolpsycholoog
(1)
Er zijn geen resultaten gevonden
Er zijn geen beoordelingen gevonden met de criteria. Pas uw zoekcriteria aan.
Deze pagina is niet compatibel met een smal scherm.
Terug
Home
Inschrijven voor de nieuwsbrief