Observatie-instrument waarin een bouw- en spelopdracht centraal staat. Een kind bouwt een hut in een spellokaal, beantwoordt een drietal vragen over de hut en wordt uitgenodigd een kort verhaal te verzinnen rond de drie gegeven antwoorden en dit...
Gedragsobservatielijst bestaande uit vier schalen: ‘taakgerichtheid’ (12 items), ‘sociabiliteit’ (10 items), ‘zelfwaardering’ (7 items) en ‘egocentrisme’ (6 items). Bij elk item moet worden aangegeven in welke mate de beschreven eigenschap voor...
De AMN Eindtoets is een eindtoets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De toets bestaat uit drie onderdelen: ‘Lezen’, ‘Taalverzorging’ en ‘Rekenen’. Het onderdeel ‘Lezen’ bestaat uit zakelijke teksten, fictionele teksten en...
Op basis van de GALO en GIVO geconstrueerde schriftelijke test met zes subtests die twee factoren meten:I. Taalkundige kennis en inzicht met de subtests Synoniemen, Analogieën en Categorieën,II. De Symbolische factor, die omvat: a. Rekenkundig...
Vragenlijst met 48 vragen (12 items per subschaal). Het instrument heeft de volgende vier subschalen:Eenzaamheid in de relatie met de ouders (EO).Eenzaamheid in de relaties met leeftijdsgenoten (EL).Aversie tegenover alleen zijn (AN).Affiniteit...
De AMN Eindtoets is een eindtoets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De functie van de AMN Eindtoets is zowel het geven van advies over het best passende onderwijstype in het voortgezet onderwijs als het vaststellen van het...
Toets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De eerste functie van de CESAN Eindtoets is om het kennisniveau van de leerling te bepalen in relatie tot de referentieniveaus. De tweede functie is het geven van een advies over het...
Testbatterij voor het beoordelen van de ontwikkeling van jonge kinderen op vijf gebieden: Cognitie, Taal, Motoriek, Sociaal-emotionele Ontwikkeling en Adaptief Gedrag. Drie onderdelen worden door een testleider afgenomen: de Cognitieschaal, de...
Testbatterij voor het beoordelen van de ontwikkeling van jonge kinderen op vijf gebieden: Cognitie, Taal, Motoriek, Sociaal-emotionele Ontwikkeling en Adaptief Gedrag. Binnen het taaldomein wordt door middel van twee subtests onderscheid gemaakt...