De toetsen ‘Rekenen-Basisbewerkingen voor groep 3 tot en met 8’ is een reeks van 11 toetsen (één toets voor leerjaar 3 en twee toetsen voor elk volgend leerjaar) die ontwikkeld is om te na te gaan in hoeverre de leerling de basisbewerkingen van...
De ROUTE 8 is een digitale, adaptieve eindtoets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs op het gebied van taal en rekenen. Tevens bevat de ROUTE 8 het optionele onderdeel ‘Functioneren’. Dit onderdeel beoogt de constructen...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 22 stellingen, waarbij twee categorieën worden onderscheiden:Ruimtenemend gedrag: gedrag...
Zien! is een leerlingvolg- en expertsysteem op het gebied van sociaal emotioneel functioneren. Het instrument is een leerlingvragenlijst die bestaat uit 32 stellingen, waarmee twee graadmeters en aantal categorieën in kaart wordt...
De test bestaat uit zeven subtests:Woordexclusie (WE): het meest afwijkende woord uit een reeks van 6 woorden kiezen. Voorbeelditem: voet – oor – neus – lip – mond – oog (82 items);Woordbetekenis (WB): woord met dezelfde betekenis kiezen uit 5...
De OPQ meet 32 persoonlijkheidsdimensies die zijn verdeeld over drie gedragsgebieden:1. Relaties met mensen, (Overtuigend, Leidinggevend, Direct, Onafhankelijk handelend, Extravert, Gesteld op contact, Zelfverzekerd, Bescheiden, Democratisch en...
Ruward 1: modificatie van de Ruward-Fleishman Battery, 1973.Ruward 3 is gelijk aan het Model Testprogramma (1979/1980) ontwikkeld i.o.v. het Ministerie van Sociale Zaken en Bureau Berenschot.Het Ruward-systeem bestaat uit een...
Het BZO is een begeleidingsinstrument dat jongeren en volwassenen helpt bij het nadenken over opleidings- of beroepskeuze. Het wordt zelfstandig (eventueel thuis) ingevuld, gescoord en geïnterpreteerd.In het testboekje beantwoordt de gebruiker...
Test met 45 opgaven waarbij uit zes figuren twee figuren moeten worden gekozen, die beantwoorden aan een bepaald principe, dat men dient te ontdekken in vier eerder gegeven figuren. Er is ook een adaptieve computerversie. Zie Tellegen e.a. 1999.