De AMN Eindtoets is een eindtoets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De toets bestaat uit drie onderdelen: ‘Lezen’, ‘Taalverzorging’ en ‘Rekenen’. Het onderdeel ‘Lezen’ bestaat uit zakelijke teksten, fictionele teksten en...
Test met veertien subtests, te weten tien primaire subtests en vier aanvullende, secundaire subtests. Acht subtests waren ook opgenomen in de WISC-IIINL: ‘Blokpatronen’, ‘Overeenkomsten’, ‘Cijferreeksen’, ‘Substitutie’, ‘Woordkennis’, ‘Symbolen...
De AMN Eindtoets is een eindtoets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De functie van de AMN Eindtoets is zowel het geven van advies over het best passende onderwijstype in het voortgezet onderwijs als het vaststellen van het...
Toets voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. De eerste functie van de CESAN Eindtoets is om het kennisniveau van de leerling te bepalen in relatie tot de referentieniveaus. De tweede functie is het geven van een advies over het...
Vragenlijst bestaand uit drie versies: één voor ouders (van kinderen in de leeftijd van 5 tot en met 17 jaar), één voor leerkrachten (van kinderen in de leeftijd van 5 tot en met 11 jaar) en een zelfrapportagevragenlijst voor kinderen van 11 tot...
Test voor het vaststellen van stoornissen in het visueelruimtelijk leren en geheugen. De items bestaan uit plaatjes van alledaagse voorwerpen die mensen vaak niet meer kunnen terugvinden, zoals een bril, een schaar en sleutels. De ruimtelijke...
Vragenlijst bestaande uit 200 uitspraken behorend bij zes schalen met in totaal 25 persoonlijkheidsaspecten:- Emotionele Stabiliteit: emotionele beheersing, zelfvertrouwen, flexibiliteit, angst en depressieve gevoelens, boosheid.-...
Vragenlijst bestaande uit 140 items verdeeld over 14 sectoren (10 items per sector) en 11 activiteiten (ongelijkmatig verdeeld). De 14 sectoren zijn: Techniek (Te), Bouw (Bo), Logistiek (Lo), Informatietechnologie (It), Sociaal welzijn (Sw),...
Methode bestaande uit zeven plaatjes met acht bijbehorende vragen. Elke vraag vertegenwoordigt een sociaal-cognitieve vaardigheid. De verhalen gaan over een sociale situatie waarin een kind geconfronteerd wordt met een probleem. Er zijn tevens...